ARKIVERA

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Miljak

ARKIVERA

Inlägg av Miljak »

Jag har en M4A1 av G&G och den har funkat fin fint men dock skjuter den bara i 110m/s med en V2 gearbox.

Jag köpte en m120 fjäder men den funkade inte och när jag prövade med fjädern så knäcktes min anti-reversal latch och en bushing så jag satte tillbaka min gamla fjäder efter att ha köpt ny latch och bushings.
Den funkade som den skulle efter det.

Varför orkade/kunde inte min box klara av m120 fjädern? ( Jag säkerhets kollade att allt var på sin korrekta plats innan jag stängde boxen)

Ett annat problem jag har för tillfället som har fått mig att helt enkelt att tappa suget för min bössa är att jag strippade min bössa helt för att smörja det interna för att jag skulle sätta in en ny motor ( G&G M120 motor ) för att få bössan att skjuta snabbare med en vanlig 110 fjäder.

När allt var på sin plats och den var redo att användas så funkade den inte som jag ville...den sköt SEMI i safe och SEMI i semi men SAFE:ad i auto...jag hittar inte felet själv så nu ber jag er alla som läser denna tråd att ge mig tips och hjälp...jag uppskattar all er hjälp!
Senast redigerad av 1 Picqo, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Övrigt snack -> Vapen

Senast uppknuffad av Miljak tis dec 04, 2012 11:01 am.