JG eller Umarex G36C?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Phantom

JG eller Umarex G36C?

Inlägg av Phantom »

Har just skaffat min första bössa och det kändes som om det vore julafton. Hade köpt en Umarex G36C Sportline för bara en tusen lapp :)! Men nu efter två dagar efter inköpet så har jag börja få lite tvivel. Den externa kvaliteten var inte den som jag trodde att den skulle vara. Dåligt ihop fogade delar, foglinjer som man ser klar som dagen, ett batteri som inte helt riktigt inte vill prestera och med dom skotten som jag har skjutit så har dom flugit åt alla håll (men detta kan bero på att hopen inte var rätt inställd).

Så jag undrar om jag har gjort ett dåligt köp med Umarex:en och skulle ha köpt den hyllade nybörjarbössan JG G36C istället? Har någon mer erfarenhet med den?

Phantom

Re: JG eller Umarex G36C?

Inlägg av Phantom »

Har skaffat den från Cyberphoto som du märkte Jonathan, kan vara bra och säga för andra som läser tråden.

Jo jag vet att batteriet som följer med vapnen är inget att ha på längden men jag använde det för att testa bössan med. Dagen när jag fick den sköt jag den och fick jag av de skott som jag hoppades på med en kort laddnings tid. Men igår så på en full laddning så fick jag av mellan 6-12 skott innan den la av helt och det finner jag väldigt konstigt. Men jag har köpt ett 7.4v Lipo till den men kan inte ladda den efter som jag inte har en adapter till laddaren (inte den som följde med) som jag har nu.

Fet Apa: Det följde inte ens med ett cleaning rod... :?

Edit: rättade till stavfel

maximillian

Re: Sv: JG eller Umarex G36C?

Inlägg av maximillian »

Vill belysa att man måste skaffa en särskild laddare för LiPo batterier.... Det funkar inte med den du fick till bössan!

Phantom

Inlägg av Phantom »

Jag vet att man ska ha speciell laddare till lipo och jag (läs min pappa) har en som funkar men passar inte till liten Tamiya och det ska fixas snart!

Phantom

Inlägg av Phantom »

Ojdå Det kunde ha gått illa om jag skulle ha laddat det själv! :oops:
Tur så har jag min far som är väldigt teknisk av sig och vet sådant här men tack för att du visade mig!

Namboy

Inlägg av Namboy »

zexz: Det beror ju helt på vilken slags laddare man använder; på min IMAX B6 måste jag använda både balanseringskontakten samt den "vanliga" med Deans, annars vill den icke.
"We're surrounded. That simplifies things."

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Jag har inte recenserat Umarex nya G36C men jag kan ge dig vad jag skrivit om JGs:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=9048
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

zexz

Inlägg av zexz »

En i laget har en Umarex G36C och den kändes då i kvalitén på plasten identisk med min JG. Gearboxen lät lite annorlunda då den snurra runt. Dock har han inte den med quick spring change, har inte heller stött på den bössan ute i skog och mark så vet inte om den är annorlunda i kvalité.
ZE NOODLE PATRASK

mhead

Inlägg av mhead »

Tack för era svar och länken Jonathan! Ska jag tolka det som att JG är ett bättre köp då?

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Såvida du inte vill spendera dubbla pengarna på Umarex S&T G36V serie (som är en lyxbössa) så ja; JGs är i prisklassen bättre.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Skriv svar