Ska börja spela.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Rhino

Re: Ska börja spela.

Inlägg av Rhino »

gugga:
inte för att jag har koll på hur sportline är för G36, men annars ska G36 vara plast.. ;)
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=12228

Läs: material

Sportline är bara plast!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

...och det ska det vara också. G36 är gjord av plast i verkligheten.

EDIT: Givetvis är inte precis hela vapnet av plast men JG G36 är plast där det ska vara plast.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Krille

Inlägg av Krille »

G36 rs = "plast" så tur att den inte är i stål ;-)

Jing gong gör fina bössor det som kanske behöver bytas är en snällare fjäder .

Rekomenderar dig att importera bössan

välkommen till en kul hobby !

Edit : Och reservdelar finns det gott om till nästan alla aegs.. Köp en bössa du trivs med.
Senast redigerad av 1 Krille, redigerad totalt 0 gånger.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Skiljer det något alls mellan sportline och proline när det kommer till metalldelar på en G36? För det enda som skiljer en sportline AK från en proline AK är ju lowern och ibland(?) front trunnion, och sen är det finishen som skiljer sig samt innehållet i boxen.

Ja jag vet att G36 är plast IRL, men det finns metalldelar på en G36 också och jag tänkte om de har snålat in på något mer.
Jobbar på Röda Stjärnan

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Jo de gö ju de, men sportline är väl mer "skit plast" än "proline"

Endymion

Inlägg av Endymion »

Tack för synpunkter, information och åsikter. Hjälp det snurrar i skallen vill jag lova, hehe.

Har inget behov av att köra med M4, har dock egentligen inget emot det heller. Gillar dock storleken på G36an och intrycket jag fått efter att ha läst/kikat på en del recensioner är att den verkar rätt stabil trots plasten (var medveten om att den var i plast innan jag skrev första inlägget).

Beställa från utlandet är inget problem i sig, beställer regelbundet spel och andra prylar utifrån, men vid sådana här köp (när det ändå gäller några kronor) blir det ju kinkigare vid eventuella garantiärenden och liknande och sånt är alltid segt.

Vi säger såhär då, jag har inget emot om bössan "känns" något plastig, så länge den inte rasar ihop, är i detta skede endast ute efter vettig funktion till vettigt pris, samt att jag nog föredrar stuket på G36 pga. den något smidigare designen. Får man SÅ mycket bättre prylar från utlandet för samma peng att det är värt att riskera eventuellt krångel mot att köpa från svensk butik (typ det jag redan nämnt tidigare i tråden eller likvärdigt).

themetalpope

Sv: Ska börja spela.

Inlägg av themetalpope »

G-36:an är riktigt trevlig att hantera och grymt smidig innomhus. Enda som jag tycker är tråkigt med den är maggen som jag tycker är aningen breda så dom passar inte i dom vanliga m4-fickorna. men det finns fickor speciellt för dom så det är inget större bekymmer:)
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

guggaa: Det enda du belyste där är att CZ uppenbarligen har kopierat infotexten från sina CA M4 sportline till sina G36 sportline. Ingen skam i det dock. Det är lite så man gör när man lägger till nya artiklar i en webbutik och oftast blir det inte fel.

G36 har inte en vapenkropp av metall varken i verkligheten eller i någon av de AS-varianter som finns.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar