Gearbox problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Sport

Re: Gearbox problem

Inlägg av Sport »

kolla så att cut-off-leavern löper ordentligt.

Majoren

Inlägg av Majoren »

Ok då var den bössan avklarad! Vet inte vad problemet var men när jag rensat gearboxen och reshimmat den och nytt grease + ny trigger assembly så försvann problemet iallafall..
MEN jag har en till bössa, en cm045 denna gången (aks74u) det är en vfc replika om jag inte minns fel. Jag har satt i ett prowin hopup hus i den och nu passar inte mina magasin längre... det är som om hopup huset sitter lite längre fram eller bak i magwellen än orginalet, är det någon som känner igen detta?

tacksam för alla svar :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Sport

Inlägg av Sport »

Prowin´s ak hus skruvas i boxen om jag inte missminner mig. Kolla så att boxen sitter rätt. Prowinhusen är lite hit eller miss, en del är riktigt bra medans andra är värdelösa med stora läckage som följd. Ifall bössan fortfarande chronar bra så kan du pressa magasinet in i mag-brunnen så att du får ett märke i plasten, avgör därefter ifall det är möjligt att modifiera magasinen eller om du ska byta tillbaks till ditt gamla hus.

Majoren

Inlägg av Majoren »

Jorå, den skruvas fast i boxen. Tänkte inte på att jag kanske kan flytta boxen.. Men väldigt tajt så jag tvekar på det.. Vore lite surt o behöva byta tillbaka.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

ohman

Inlägg av ohman »

Kan det vara en elektronisk säkring som spökar? Börja med att fixa eldlägena och se om det löser problemet dock.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar