Påbörjad SOG Prickskytt

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
jonatanelgstrom

Re: Påbörjad SOG Prickskytt

Inlägg av jonatanelgstrom »

mitsukai skrev:Nu vill jag inte vara kritisk, men har du läst alla trådar om rekommendationer kring sniper? Finns några bra både här i nybörjare sektionen samt i mer utförligt i sniper sektionen av forumet.

Summan av kardemumman är i stort sett, gör det inte. Och om du gör det var beredd på att lägga mycket tid och pengar för att få ditt gevär att fungera. Jag har ett Well L96 som du länkade och mitt skjuter som en påse med skridskor original.
Jag ska försöka förstå, så när ett gevär ''skjuter som en påse med skridskor'' så antar jag att det inte är bra? Jag har ett annat i åtanke som jag länkar här, är det bättre eller vad skulle du rekommendera? Har ingen stor budget tyvärr hade tänkt lägga det mesta på utrustning nu i början.

http://shop.ehobbyasia.com/sniper-rifle ... zHapemPLop

25 mars 2014, 21:37:
Santa skrev:Jag tycker att du bör lyssna på dom andra. Det finns ingenting i det där kittet som säger "Hej, jag ska föreställa en SOG prickskytt.".
Fast det kanske är det som är poängen? :lol:

Sen vill jag bara fråga vad det var du hade tänkt ha i den där chestriggen? För magasinen till geväret kommer INTE att sitta bra i den riggen, det kan jag lova dig!
Jag har aldrig spelat prickskytt, men så som jag förstått det så ligger man väldigt mycket. Då är det härligt att ha en relativt tom mage att ligga på.
jo, det är ju sant, att ha magasinen där hade nog inte varit det bekvämaste men tanken var att det skulle vara smått och väga lätt för att snabbt kunna ta sig från punkt A till B

25 mars 2014, 21:40:
Erka skrev:Hejsan Jonatan, roligt att se nya gearwhores!

Med tanke på att du har en massa länkar så antar jag att du redan har en idé gällande kittet? ;)
Om du länkar en bild på Kittet du tänkt dig så blir det enkelt att tipsa.
Har faktiskt ingen speciell bild jag går efter eftersom det är väldigt väldigt få bilder på SOG operatörer, speciellt prickskyttar som inte springer runt men Ghilliesuits, men jag går efter tips och vad jag har sett på de få bilder jag lyckats kolla på så verkar multicamo vara det SOG operatörer kör på

25 mars 2014, 21:43:
nisse skrev:SOG Som i Särskilda operationsgruppen?
Isånnafall är ju Multicamo helt fel färg, och patchen du hade tänkt att fästa på bröstet fästs vanligtvis på armen.
http://i1261.photobucket.com/albums/ii5 ... d5b04c.jpg

Vill bara att du ska veta att SOG använder Multicamo OCH M90, SOG är dessutom det enda förband som har tillstånd att använda sig av Multicamo. Det jag även menade var att patchen jag länkade skulle sitta på armen, inte på bröstet ;)

25 mars 2014, 21:44:
700mb skrev:Mycket pengar på utrustning och väldigt lite på ditt vapen. Om jag vore du skulle jag lägga pengar på uniform samt en väst/chestrig, resten går till vapen och tillbehör. Sedan tror jag du kommer ha roligare ifall du börjar med en Aeg istället då i princip alla du kommer möta kommer ha ungefär samma räckvidd och mycket snabbare eldhastighet. Har du tagit kontakt med någon närliggande spelplats? De kanske kan hjälpa dig att låna ett gevär så du kan spela en gång innan du lägger pengar på sniper som jag misstänker kommer vara väldigt frustrerande för en nybörjare.

Kanske vore bra att göra så, testa lite vapen först :P

jonatanelgstrom

Inlägg av jonatanelgstrom »

då vet jag, tack!

Ripperbat

Inlägg av Ripperbat »

Har också haft ett par såna kängor. De är som converse på det sättet att de inte är vattenavstötande för fem öre, ventilationen släpper in allt. Sulorna suger då upp allt vatten och formar sig efter fotavtrycket (svårt att säga om detta är bra eller dåligt). De pajade efter 8 månaders intensivt spelande i skog och väta (sulan bröts av som ett kex på mitten). På plussidan så är de billiga, och sjukt bekväma sålänge de är torra och används på asfalt/inomhus/grus etc. Lite mer cqb helt enkelt.

Men som sagts ovan, om du ska traska runt i skog kan du lika gärna köpa meindl, kampfsteifel2000 (har dessa just nu och de är snustorra tillochmed i Bergsjön )eller Magnum och gråta en gång. Istället för en gång om året, och varje gång det regnar på spel.

Skriv svar