när jag hade isär boxen så dubbelkollade jag tätheten i cyllen och den kändes extremt stum!
Det kan inte vara så att jag får ngt mysko baksug när jag skjuter semi? När jag skjuter auto så får jag inte det eftersom jag hela tiden matar på med luft genom pipan? Jag tänker närmast på att jag kanske har fel cylle? Enl cylindertabeller så här jag rätt? Men det kanske inte alltid stämmer med verkligheten?
låg ms i semi, hög ms i auto
-
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Testa att nollställa hopup?
Ger det samma ms i semi då?
Kan vara att i auto hinner inte hopup återställas helt, men har svårt att se hur det skulle resultera i ~20 ms skillnad.
Ger det samma ms i semi då?
Kan vara att i auto hinner inte hopup återställas helt, men har svårt att se hur det skulle resultera i ~20 ms skillnad.
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Låter som ditt hoppgummi är knas, antagligen går gummit varmare i auto och tar bättre.
Har sett detta på flertal bössor, inte allt för ovanligt.
Antagligen är det inte fel på installationen utan gummit i sig som är dåligt.
Har sett detta på flertal bössor, inte allt för ovanligt.
Antagligen är det inte fel på installationen utan gummit i sig som är dåligt.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
-
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Hade ett guarder i först men den gick knasigt då med, stoppade då i ett helt nytt madbull (blå sharkgummit) nollad hop givetvis. Samma konstiga resultat, och jäpp tätt är det. Men visst det kanske är gummit som går varmt på ngt sätt?
Men jag får ta och testa med orginal gummit så får vi se!
19 mars 2014, 13:01:
Provade att stoppa i det gamla orginal gummit, nu kom jag upp i 100 ms med 0.25 oavsett auto ellet semi!
Känns som om jag har fel cylinder? Fast enligt tabellen har jag ju rätt cylinder för en M130 fjäder? Fast man börjar fundera.. det kanske är så att jag behöver mer luft och den cylindern (C tror jag) inte kan leverera den luftmängden jag behöver?
Tasojen.. jag vet inte?
Men jag får ta och testa med orginal gummit så får vi se!
19 mars 2014, 13:01:
Provade att stoppa i det gamla orginal gummit, nu kom jag upp i 100 ms med 0.25 oavsett auto ellet semi!
Känns som om jag har fel cylinder? Fast enligt tabellen har jag ju rätt cylinder för en M130 fjäder? Fast man börjar fundera.. det kanske är så att jag behöver mer luft och den cylindern (C tror jag) inte kan leverera den luftmängden jag behöver?
Tasojen.. jag vet inte?
-
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Jag har silkonfett (ett rätt lättlösligt) vid pistonghuvudet, jag la inget mer fett där när jag tog isät den sista gången.
Det är ett ventilerat huvud med en oring, har för mej att det är en DA?
Ska jag ta isär grejerna igen kanske och göra rent ventilations hålen?
21 mars 2014, 13:25:
Bössan överlämnad till bättre vetande mekiz, får se om han kan få bukt med den!
Det är ett ventilerat huvud med en oring, har för mej att det är en DA?
Ska jag ta isär grejerna igen kanske och göra rent ventilations hålen?
21 mars 2014, 13:25:
Bössan överlämnad till bättre vetande mekiz, får se om han kan få bukt med den!
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Är gummit tätt? Har du testat tandtrådsmodden på den?
Vad är det för pipa? Original? 6.03?
Vad är det för pipa? Original? 6.03?
-
- Inlägg: 40
- Blev medlem: sön okt 06, 2013 4:19 pm
Re: låg ms i semi, hög ms i auto
Känns väl som om det bara är jag som skriver här. Tråden kanske kan vara bra för ngn som har liknande problem som mej.
Problemet är numera löst, går igenom vad jag och mekkarn gjort.
-Boxen omshimsad (även om det inte var huvudproblemet)
-Beavelgearets stålbussning bytt till kullager (för bättre spinn)
-Pistongen bytt till ny POM pistong
-Cylindern bytt till ny (den gamla hade några mindre repor)
-Pistonghuvudet bytt till ett i polykarbonat (det gamla var i aluminium)
-Cylinderhuvudet bytt till ett som passar bättre med pistonghuvudet (konkavt invändigt)
-Nozzlen omsvarvad i toppen för att bättre gå i madbullgummit (kanterna på gummit vek sej ibland)
-Hopup huset bytt till nytt (visserligen i plast)
-Ny ultimate 6,03 pipa monterad
Resultatet blev 140 ms med 0,20 buls och noll hopp... problemet blev alltså det omvända.. för hög ms
Vi bytte 130 fjädern till en M120 (dreamarmy) och då gav den perfekta 127 ms
Det största felet var pistonghuvudet som antagligen bara tätade ibland och Nozzeln som vek gummit!
Over and out!
Problemet är numera löst, går igenom vad jag och mekkarn gjort.
-Boxen omshimsad (även om det inte var huvudproblemet)
-Beavelgearets stålbussning bytt till kullager (för bättre spinn)
-Pistongen bytt till ny POM pistong
-Cylindern bytt till ny (den gamla hade några mindre repor)
-Pistonghuvudet bytt till ett i polykarbonat (det gamla var i aluminium)
-Cylinderhuvudet bytt till ett som passar bättre med pistonghuvudet (konkavt invändigt)
-Nozzlen omsvarvad i toppen för att bättre gå i madbullgummit (kanterna på gummit vek sej ibland)
-Hopup huset bytt till nytt (visserligen i plast)
-Ny ultimate 6,03 pipa monterad
Resultatet blev 140 ms med 0,20 buls och noll hopp... problemet blev alltså det omvända.. för hög ms

Vi bytte 130 fjädern till en M120 (dreamarmy) och då gav den perfekta 127 ms

Det största felet var pistonghuvudet som antagligen bara tätade ibland och Nozzeln som vek gummit!
Over and out!