Hej! Denna tråd kanske inte hamnar på rätt ställe, men jag kunde inte komma på något annat ställe för den.
Är det någon som vet när PKM kommer ut som airsoft version?
Har enbart sett att den ska säljas av Evike. Har någon annan tillverkare också planer på en sådan? Försökt söka runt lite men hittar ingen bra info på varken när den kommer eller om någon annan också tänker tillverka den,
Någon som vet?
MVH
Johan
Umeå Airsoftförening
Play hard, play safe and never forget to have fun.
Det talades om A&K ett tag, men verkar bli Cyma till slut. Det känns helt ok, man får väl lägga lite egen touch på extern finish. Det största problemet är att stocken inte kommer i trä...
Och att de verkar prioritera att göra en SOCOM-version (THE. FUCK.!?) innan de gör något mer på originalet känns väl inte jättekul heller... Det räcker med railade fjantkalashnikover som det är - Beta Spetsnaz ser man ju fortfarande lite överallt. Jag tror ärligt talat att de hade tjänat mest på att göra bössorna så nära originalen de bara kan, så kan de kränga extradelar med rails och tacticoooool till de som önskar.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Echo1 tillverkar inget såvitt jag vet. De rebrandar bara. Så om det kommer en Echo1 PKM så är det förmodligen en rebrandad Cyma, det är iaf min kvalificerade gissning.
Egentligen är det A&K som tillverkar den, har en kontakt i den fabriken, men ska sanningen fram så tillverkas ett par märken i samma fabrik...
Kommer nog komma till EU runt höst/vinter i år.