Känns lite synd att starta en ny tråd för det här men har kollat runt på forumet och surfat runt nätet i övrigt utan allt för mycket lycka.
Köpte en Bar 10 av en polare som slutata spela, bössa i befintligt skick = isär plockad. Upptäckte att skruvarna som håller stock, pipa och hela kitet ihop inte fanns med och dessvärre visste han inte vart dom var heller. Tänkte kolla om det är nån som sitter på infon vad det är för längd och allt på skruvarna så man kan åka till järnhandeln och skaffa nya.
hehe 1 timme till på nätet så har man rönt lite framgång iallafall.
M5x16 och M5x30 ska funka tydligen så det är 2 av 3 som jag hittat så kan kanske lösa den 3 på affären imorgon.
JG Bar-10 reserv skruvar
Re: JG Bar-10 reserv skruvar
Jo hade tänkt falla tillbaks till X-fire om jag inte lyckades lösa det på annat viss. Men jag tog till den betydligt enklare om än kanske inte ekonomiska lösningen genom att beställa en helt ny bössa och ha den gamla som reserv. 

Re: JG Bar-10 reserv skruvar
Annars är det vanlig M-gänga... har för mig att det var M8 sen är det olika längd på dem men det fixar man lätt med en bågfil 

Må Gud Vara Dig Nådig
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
För Jag Kommer Inte Vara Det
Medlem i ST-36 samt medarrangör av HaM-Spelen (bilbomber har blivit min nya hobby :P )
Re: JG Bar-10 reserv skruvar
Ganska säker på att alla tre skruvar är m5. Var försiktig med skruven under cylindern för den går att skruva upp genom recievern så att cylindern repas.
Det är lika bra att dina skruvar saknas för de är av väldigt låg kvalitet. På flera BAR-10 och Well VSR-kloner har jag varit med om att de fastnat och sen blivit runddragna så att man får borra ut dom. Ett tips är att byta ut alla skruvar mot försänkta m5 med plattspår så blir underhållet lite enklare i fält.
Det är lika bra att dina skruvar saknas för de är av väldigt låg kvalitet. På flera BAR-10 och Well VSR-kloner har jag varit med om att de fastnat och sen blivit runddragna så att man får borra ut dom. Ett tips är att byta ut alla skruvar mot försänkta m5 med plattspår så blir underhållet lite enklare i fält.
Lgt. Skalptagare
Re: JG Bar-10 reserv skruvar
Jag har en liten verkstad nu så det kan hända att man börjar skruva lite igen 

Lgt. Skalptagare