Skruvar till gearbox

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nudel

Skruvar till gearbox

Inlägg av Nudel »

kan inte hitta någon annanstans att skriva än här.

Jag höll på att skriva å mecka i min nya gearbox v2 och när jag nästan hade shimmat klart så gick en skruvrackare av som håller ihop gearboxen.

Vet någon vilken sorts skriv man ska köpa. Tänkte om det fanns på biltema eller laitis ?

Kocken149

Re: Skruvar till gearbox

Inlägg av Kocken149 »

Brukar vara m3 i lämplig längd.

Nudel

Inlägg av Nudel »

svåraste dimensionen i staden !!

bilderberg

Inlägg av bilderberg »

Elfa har försänkt M3 i olika längder. Annars gå till valfri järnhandel och fråga.

Kamphund

Inlägg av Kamphund »

Om hålen i boxen är försänkta ska du använda dito skruvar.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

Tamaz

Inlägg av Tamaz »

Vet inte vilken version av gearbox du har men det brukar knappast vara problem att nyttja den även om man är en skruv kort.

Som andra skrev, dra dig inte för att köpa kvalitetsskruv det skiljer inte många kronor på så få skruvar som behövs. Sen är det också många som använder fel mejslar vilket inte minst i kassa kinaskruv resulterar i snabbt utslitna skruvhuvuden. Mig veterligen är det nästan uteslutande Philips i storlek 2 (PH2) som den mejsel som bör användas. Undantaget är vissa små skruvar i gearboxen för triggern och ibland i hop-up hus som kräver en mindre mejsel.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Skulle dock rekommendera skruv med insex skalle eller torx (den senare är svår att hitta men absolut bäst) håller 100 ggr bättre än Phillips skalle.

Nuckel82

Inlägg av Nuckel82 »

Fann en massa m3 på hobbex både philips och insex http://www.hobbex.se/sv/artiklar/radios ... index.html
Somewhat Intellectually Challenged Killers

Skriv svar