Passande tillbehör till WE Hk416

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
GoXi

Passande tillbehör till WE Hk416

Inlägg av GoXi »

Hallåj!

Tänkte bygga om bössan till en devgru inspererad 416 nu till våren och undrar då lite grejer.

1: passar alla stocks så som T.ex.
http://gunfire.pl/product-eng-115220174 ... stock.html
Eller
http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... svart.html

2: Kommer ett striker system 551 eo tech fungera utan att det pajar av rekylen?
http://www.cyberphoto.se/cybairgun/

3: En liten udda fråga, men kan jag såga av biten av inner pipan (ca 10cm) som sticker ut utan att förstöra den helt? Vad för såg behöver jag och är jag tvungen att plocka ut innerpipan för att göra det eller kan jag bara såga direkt? Kommer det att påverka precitionen/utgånghastigheten något märkvärdigt?

Fler frågor kan dyka upp, tack i förhand! :)

nisse

Re: Passande tillbehör till WE Hk416

Inlägg av nisse »

Alla stocks bör passa men du kan få allt mellan en tight fit till en glapp stock, går enkelt att lösa med lite eltejp! Ubr stocken behöver moddas dit om jag minns rätt, finns en tråd här på AS sverige om det under artiklar tror jag.
Rekylen på en GBBR är inte alls lik en vanlig bössa, nej siktet kommer inte gå sönder, om du nu inte skulle få ett måndags exemplar, fast då gäller ju garanti. Gardera dig gärna här och köp ett sikte i Sverige och prata med ÅF om just gbbr och se till att ÅF garanterar att det håller för GBBR.
"Ninjas came with lions"

GoXi

Inlägg av GoXi »

Tack så mycket för svar, jo jag hade faktiskt tänkt beställa just det siktet på cybairgun. Jämförde lite och det var ett rikitigt bra pris pluss att det är fraktfritt också :) angående stock vet jag inte riktigt vilket jag ska gå på än men tror det blir en kopia på magpuls ctr stock.

Tack ännu en gång för svar! :)

nisse

Inlägg av nisse »

Goxi: Notera att den du länkade är en kopia på Magpul PTS CTR vilket är en kopia på Magpul. Alltså en kopia på en kopia :)
"Ninjas came with lions"

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Om du skulle ändra dig och välja en UBR stock , kolla så att du verkligen får med en stocktube för GBBR. Har för mig att PTS skickar med det medans kinakopior inte gör det (eller om det var tvärtom) köpte min UBR från strikerairsoft och fick med fäste för AEG och GBBR, ring och kolla först! PTS gör inga magpulgrejjer längre heller.

TT-Line

Inlägg av TT-Line »

Köper du Magpul PTS UBR stock så följer det inte med rätt buffertube för GBRR. Jag fick lära mig det den hårda vägen. Som tur var hittade jag någon som hade köpt kinakopian och hade buffertuben för GBBR liggandes som han inte använde :)
Special Men And Guns

TT-Line / Tobbe

GoXi

Inlägg av GoXi »

Jaha okey, men ifall jag bestämmer mig för ubr stocken skickar jag ett mail och frågar dem på striker bara :) de brukar vara snabba på att svara :D
En fråga till er som installerat ubr stocken, är det krångligt att göra det samt ifall ni tycker att den är värd pengarna? ^^

nisse: okej, men vill helst inte lägga pengarna på en Pts stock. Kan dock vara svårt att veta kvalitén på kopiorna?

Tackar så mycket för svaren! :)

ohman

Inlägg av ohman »

Elements UBR stock kom med buffer tube både för aeg och gbbr. Installation är inte besvärlig. Kvaliteten är riktigt bra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar