Körde m120 dream army fjäder nu.
Jag har försökt göra som de guider som youtube videorna har.. Alltså att gearen inte ska kunna röra sig/luta upp och ner när man sätter på övre-skyddsdelen. Därför jag försökte ta första bilden där för att visa hur gearsen kuggar och om någon kunde se att den är sne eller kuggar för mycket på någon sida.
Har en guarder som ska vara antingen 100 eller 110 fjäder och de som satt i innan.. Körde blanka skott dvs bara luft.
Fäste vid kugghjul/Fjäder
Re: Fäste vid kugghjul/Fjäder
En polymerpistong ska klara 120 fjäder utan problem. Har rullat en mad bull m120 med en pistong som har 7 metalltänder 20k+ bul utan något särskilt synligt slitage. Har du kollat så pistongen glider fritt i sina spår? Du kanske har fått en felmärkt DA fjäder, typ m150 (har hänt några ggr bl.a. För mig).
Okej. Men satt sig pistongen i bakre läge? Dvs fastande den längst bak i gearboxen.Cire skrev:Körde m120 dream army fjäder nu.
Jag har försökt göra som de guider som youtube videorna har.. Alltså att gearen inte ska kunna röra sig/luta upp och ner när man sätter på övre-skyddsdelen. Därför jag försökte ta första bilden där för att visa hur gearsen kuggar och om någon kunde se att den är sne eller kuggar för mycket på någon sida.
Har en guarder som ska vara antingen 100 eller 110 fjäder och de som satt i innan.. Körde blanka skott dvs bara luft.
Jag kör också polymerpistonger i alla mina bössor. Med första tanden i metall. hur ser din pistong ut? har den sista tanden borttagen?
För att du ska fixa bra shim.
Jag sätter ihop min CA M15 just nu så shimmar också den.
Gör så här:
Ta ut pistongen, cylindern och fjädern och anti reversal latch.
Alltså så att du i stort sett bara har gearsen i gearboxen. Skruva ihop gearboxen med normal styrka som du brukar. Testa först utan skruvar. För att se om dem ens snurrar alls elr snurrar för mkt!
Inte alla skruvar men främre, bakre och nere vid motorn. slå till det högra gearet genom utrymmet där cylindern ska sitta.
För optimal shimming så ska det gearet helst gå ett helt varv eller i närheten. Och kolla även om de går upp eller ner när du ändå är igång.
Och sätt shimms på båda sidor tills du har minimal rörelse upp o ner samt får bra spinn på gearsen.
Men tänk även på att de "ska" röra sig ytterst lite. Annars blir det helt enkelt för spända gears!
. Men håll ihop den och ge spinn på gearet som visas på bilden! Hoppas att det kan hjälpa dig lite!

Min Omdömes tråd->http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=23076
Testade pistongen och den glider på bra i spåret. Har gjort rent båda sidorna och satt ditt nytt grease.. Men är ju svårt att kontrollera om den sitter ordentligt på överlocket iofs.. Ska titta närmare på de.
Tror inte de är 150 fjäder för den 130 som jag köpte innan var bra mycket starkare och svårare än att få på jämfört med denna fjäder.
@danteman Den satt längst in dvs utgångspositonen (närmast nozzle). Sista tanden var metall på denna pistong.
De va så jag gjorde när jag shimmade, och har även shims på övre delen. Men jag får göra om de igen för säkerhetsskull..
Tror inte de är 150 fjäder för den 130 som jag köpte innan var bra mycket starkare och svårare än att få på jämfört med denna fjäder.
@danteman Den satt längst in dvs utgångspositonen (närmast nozzle). Sista tanden var metall på denna pistong.
De va så jag gjorde när jag shimmade, och har även shims på övre delen. Men jag får göra om de igen för säkerhetsskull..
Senast redigerad av 1 Cire, redigerad totalt 0 gånger.
Okej. Vad hade du för motor sa du? för det e inte alla motorer som orkar dra runt en 120
Ahh såg att det var en systema!
lång axel?
Kör inte med geargrease i spåren för pistongen.
Gear grease är tjockflytande. Och sedan behöver du inte mycket grease alls på gearsen. För mycket så blir det mycket trögt.
Ahh såg att det var en systema!

Kör inte med geargrease i spåren för pistongen.
Gear grease är tjockflytande. Och sedan behöver du inte mycket grease alls på gearsen. För mycket så blir det mycket trögt.
Min Omdömes tråd->http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=23076