Magpul Mags - SR25K

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MrSchh

Re: Magpul Mags - SR25K

Inlägg av MrSchh »

Japp, där har vi dock problemet! "Gängan"
Vart ser jag vad som passar vad, är jag bara dum och missar vart det står? :?

20 februari 2014, 00:27:

Förresten när du ändå är här!
Tänkte köpa mig en plate carrier, en M.O.L.L.E variant där man liksom kardborrar fast pouches m.m
Dock så hittar jag ju inte vilken pouch som nu passar ett Magpul pts p-mag 7.62, har letat överallt! Har du någon bra hemsida eller en hemsida där dom helt enkelt finns?

Tack :)

Genocide

Inlägg av Genocide »

Gängan är 14mm på en airsoftbössa. Antingen med eller motsols. Med eller motsols får du avgöra själv...

Västar får du kolla runt på själv. Kolla på airsoft.nu , där hittar du en lista med div åf. Googla annars runt...
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Tackar! Det uppskattas verkligen :)

Tack igen!

Nixon

Inlägg av Nixon »

Du, kardborrar fast? Det finns en del gamla Swat-västar med kardborre och knappar. Molle är idag ett samlingsnamn på olika typer av flätsystem. Allt passar med allt annat, ungefär.

Försök att åka någonstans och prova. Eller kolla i alla fall om magasinen passar, som du gjorde nu högre upp. Just 7.62/Sr25 kräver ovanligare fickor, och det måste bli rätt från början.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

nisse

Inlägg av nisse »

MrSchh skrev:Japp, där har vi dock problemet! "Gängan"
Vart ser jag vad som passar vad, är jag bara dum och missar vart det står? :?

20 februari 2014, 00:27:

Förresten när du ändå är här!
Tänkte köpa mig en plate carrier, en M.O.L.L.E variant där man liksom kardborrar fast pouches m.m
Dock så hittar jag ju inte vilken pouch som nu passar ett Magpul pts p-mag 7.62, har letat överallt! Har du någon bra hemsida eller en hemsida där dom helt enkelt finns?

Tack :)
Vill inte skapa en shit storm här nu men det finns ju som sagt inga "Magpul PTS p-mag 7.62"
Det kanske är bättre om du länkar vilken bössa du köpte och vart så kan vi plocka fram några magasin åt dig, finns ju en drös vapen som kallas för SR25 men använder 5.56(eller ja dom du länkade tidigare) istället för 7.62.
Och jag har aldrig hört talas om ett molle system där man använder kardborrar, molle vävs oftast fram och tillbaka som i denna video.
http://www.youtube.com/watch?v=oA6lpgApF0c
"Ninjas came with lions"

Xelley

Inlägg av Xelley »

Alla SR25or använder väl sig av 7.62 magasin? Däremot M16 brukar ju folk bygga om för att efterlikna en sr25 semi sniper kör. Eller tänker jag fel här nu i morgonstormen?
I dont do karate, i do Ka - Razy!

nisse

Inlägg av nisse »

Xelley: Nej det gör du inte men har för mig att jag sett ÅF som säljer sr25 som tar vanliga 5.56 istället för 7.62 :)
"Ninjas came with lions"

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Då är det ju ingen SR25 utan en m16 ,AR15 i sniperutförande. SR25 kör kaliber 7.62 x 51. Det enda som skiljer SR25 från en m16 är upper, lower samt pipa resten invändigt är samma.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Nisse: jag tror du tänker på förkortningen SPR och inte sr25.
Har aldrig sett en åf som benämnt en bössa som sr25 och sen sålt en m4.

Kolla på en vanlig molleväst. Det finns en uppsjö av dem så du lär kunna hitta något som passar dig.
Att köpa gamla speciella västar med konstiga fästsystem gör man endast pga en impression eller....ja...det finns inga andra anledningar.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

ohman

Inlägg av ohman »

nisse skrev:Vill inte skapa en shit storm här nu men det finns ju som sagt inga "Magpul PTS p-mag 7.62"
Jodå det finns det, men svåra att hitta på grund av att de inte tillverkas längre efter brytet mellan PTS och Magpul ;)
http://shop.ehobbyasia.com/magpul-pts-1 ... wXAwPl5N6o

Dessa PMAG finns alltså både i PTS och verklig förlaga. Googla "Magpul pmag 20lr" så hittar du flera fina exempel. Jag använder dessa i min SCAR-H t ex. Men de är avsedda för SR25.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar