Magpul Mags - SR25K

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MrSchh

Magpul Mags - SR25K

Inlägg av MrSchh »

Halloj, detta kanske börjar bli lite tjatigt eftersom jag ständigt frågar om vilka som passar till vad osv.

SR25K magasinen är ju raka, och personligen föredrar jag dom böjda, hittade ett klipp på Youtube där han har ett mer eller mindre böjt mag, tror även att han nämner Magpul, alltså magasinet. Jag skulle helst inte vilja betala tullavgifter, frakt, tillkommande avgifter alltså håller jag mig inom Sveriges gränser.

Kollade runt på Strikerairsoft här i Sverige och hittade följande: Magpul PTS PMAG M Version Mid Cap 120Rds. OD/Svart/DE. Och då är frågan om det här magasinet passar till en SR25K, det står inte alls specifikt och beskrivningen nämner inget om vart magasinet får plats och inte får plats.

Är jag dum och har missat något? Eller är det bara någon ni proffs "vet"? :shock:

Har även en annan fråga, jag gjorde en tråd om det här men fick inga svar!
Vilken ljuddämpare hade passat på en SR25K? Funktionaliteten har ingen betydelse, gillar mer hur dom ser ut! Dock så vill jag ha lite kvalitet så att ljuddämparen inte brakar samman så fort jag rör vid den!

Länkar;
http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... ds-od.html (Magasin Länk)
http://www.youtube.com/watch?v=J__XNn6aUeY (Youtube Länk)

Mvh - MrSchh

Tack i förhand!
Senast redigerad av 1 MrSchh, redigerad totalt 0 gånger.

ohman

Re: Magpul Mags - SR25K

Inlägg av ohman »

Nej, det magasinet är för M4.
De magasin du letar efter heter MAGPUL PTS 140rd PMAG™ 20LR. De är svåra att hitta för tillfället då PTS inte längre tillverkar Magpul-prylar. Jag hittade några på fire-support.co.uk förra månaden och passade på att fylla upp mitt förråd just av den anledningen. Men det är bara leta på, de går på kring 150-250 kr styck beroende på var du hittar dem.

Edit: Angående dämpare borde väl A&Ks SR25-dämpare passa? Annars är det väl bara skruva av flamdämparen och montera vilken ljuddämpare som helst?
Senast redigerad av 2 ohman, redigerad totalt 0 gång.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Genocide

Inlägg av Genocide »

Svaret gällande magasin är kort...nej.

M, E, P mag etc passar en m4 med kaliber 5.56.
SR25 använder sig av 7.62, dvs större magasin. Du måste ha specifika magasin för sr25.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Alright Tackar!
Frakt kostnaderna blir väl skyhöga eftersom du först betalar frakt, tullavgift, och tillkommande avgifter?
Eftersom du nu länkade en utländsk hemsida, alltså co.uk! Blir det en stor skillnad eller en relativt liten?

Tack för det blixtsnabba svaret förresten!

19 februari 2014, 21:53:

Okej då förstår jag Genocide, dock så brukar det ju inte stå 7.62 osv. Iallafall inte vad jag har lagt märke till. :shock:

Någon som vet något om ljuddämpar frågan förresten?
Tack!

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Anledningen till att magasinen är raka eller böjda är att en Sr25 är 7.62 kaliber o har bara 20 patroner i magasinet o en m4 eller liknande med lätt böjt magasin bara är kaliber 5.56 o har 30 patroner i magasinet.

I airsoft världen e det ju strunt samma men ser nog konstigt ut med "fel" magasinet.

Edit: Bah, grym puck2a. :)
Senast redigerad av 1 gsa bengan, redigerad totalt 0 gånger.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Ingen tull på beställningar inom EU, så det är lugnt. Bara frakten + eventuell "hanteringsavgift" (främst UPS som sysslar med det) tillkommer. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Okej tack, då förstår jag det hela! :)

19 februari 2014, 21:59:

Hmm okej underbart Namboy, dock så undrar jag ju hur stora kostnaderna blir? Blir dom "SHIT" eller "Näh fan, det vart la' lugnt" ?
:)

ohman

Inlägg av ohman »

Precis som Namboy skriver, inom EU tillkommer det ingen extra tull och moms.
Utanför EUs gränser så får du räkna på (kostnaden + frakt) * 1.3 så har du ett bra riktvärde på vad det kommer kosta dig i slutänden.

Dock brukar det inte spela jättestor roll då priserna inom EU är högre till att börja med. Men i just det här fallet så tror jag nog att du glatt får pröjsa där du hittar dem då de som sagt är en aning svåra att hitta nu.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

MrSchh

Inlägg av MrSchh »

Okej, tack för alla svar! Dom uppskattas verkligen eftersom jag inte har en aning om någonting riktigt här inom Airsoft hehe!
Tack igen!

Ingen som vet något om ljuddämpare till SR25K förresten?

Mvh MrSchh

Genocide

Inlägg av Genocide »

Ta den dämparen du tycker är snygg bara?
Du sa själv att du inte bryr dig om den är korrekt;)

Kolla så det är rätt gänga bara.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar