Captainkex: vad använder du för att polera den? Min första tanke va vinkelslip med borst (arbetsskada ) men insåg rätt snart att det nog inte blir så mycket kvar efter en sådan behandling. Och hur lätt lossnade färgen med det du använde?
//majoren
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
@MarLin: Dat Kimber is beautiful. Något du moddat själv?
@majoren: Sandpapper, lite Dremel med polerhjul och Autosol. Måste säga att Autosol är ruskigt effektivt, har bara polerat fälgar med det innan men det funkar väldigt bra på aluminium åtminstone. Bilden jag la upp var en väldigt tidig version av jobbet, kanske lagt ner en timme på att putsa ena sidan av manteln. Kommer ser bättre ut med mer puts!
Har inte moddat så mycket på den, det enda är att jag bytt ut main spring housing mot den med magwell och typ köpt ett helt gäng med olika greppsidor varav det på bilden är det senaste.
Ett hett tips vad gäller slipning av mantlar är att använda vattenslip papper. Jag har slipat ett gäng mantlar och frames med det och man får ett riktigt fint resultat. 600 och 1200 brukar göra jobbet, sen kan man avsluta med svinto och aerosol.
För att komma åt alla mindre vråer och små vinklar är en dremmel med mini stålborstar skitbra, men inte för hårda då det repar för djupt.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...