m/sek eller joule

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lizard

m/sek eller joule

Inlägg av Lizard »

Hej alla ni som har ett airsoft vapen:) Kan ni skriva hur många joule eller m/sek ni har på ert kraftigaste vapen? Jag har kollat på ett 1,7 joule vapen och vill se om det duger:)

p33krN

Re: m/sek eller joule

Inlägg av p33krN »

1,7 Joule = 130m/s

Det är ett vanligt skogstrim.

Du har 10 meters säkerhetsavstånd med det. Dock så skulle jag bli förbannad på nån som skjuter auto på 10 meter med en 130-bössa.

Är du ny till airsoft skulle jag rekommendera något runt 110m/s. Då har du en mindre chans att göra illa folk.

Lizard

Inlägg av Lizard »

Så vad ska jag göra om jag kommer innanför 10 meter?

Namboy

Inlägg av Namboy »

Antingen säga "pang" om det är 99,9% säkert att du träffar eller så drar du din pistol som gör under 100m/s i skjuter. Det varierar mellan olika arrangemang. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

p33krN: då ska du undvika att spela på klacken 😁

ohman

Inlägg av ohman »

Om du inte vill ha något säkerhetsavstånd alls så är det 100 m/s (1J) som gäller. Stirra dig inte blind på utgångshastighet dock, med bra hop så når du i princip lika långt med en bössa som är godkänd för CQB (eller längre om inte hopen är bra på en 130-bössa).

Kika runt lite på forumet så kan du läsa en hel del som diskuterar detta.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar