Är ny i TW och försöker att förstå beteendet på en av min ATW. Den skjuter semi en ca tre till fyra skott sedan tvärdör den. Jag kan koppla ut batteri (använder 11v lipo) ställa om den på safe/semi och efter lite juck skjuter den igen dessa tre till fyra skott och tvärdör.
Denna är direkt ur låda (öppnade den igår). Min andra ATW också ny funkar fint med samma batteri.
Lådan och motorn låter bra, man vare sig känner eller hör något konstigt på dessa tre till fyra skott.
Jag mistänker att det har något elektronisk men är osäker, garanti finns så jag kan skicka tillbaka en av dem men vill bara kolla om någon känner till beteendet och om det är lätt/svår löst.
ATW felsökning
ATW felsökning
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.
Re: ATW felsökning
får du nån felsignal(röd led) som blinkar? låter mer som motorn som strular.
RPK user
Вы видели мою гранату?
Вы видели мою гранату?
Kolen till motorn låter det som. Som att de inte går hela vägen fram.
Jag får ingen signal från bössan. Skall kolla lödningen också, har bara inte hunnit med att öppna allt för att titta vart felet ligger.
Kollar motorn och återkopplar.
6 februari 2014, 08:57:
Kontakterna satt nog dåligt på motorn. Löste det när jag klippte av och löde på istället. Bytte även till deans.
Rullar på bra nu.
Kollar motorn och återkopplar.
6 februari 2014, 08:57:
Kontakterna satt nog dåligt på motorn. Löste det när jag klippte av och löde på istället. Bytte även till deans.
Rullar på bra nu.
Allan_G