Söker realistisk AK47

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
grimm

Re: Söker realistisk AK47

Inlägg av grimm »

Ser inte riktigt poängen i att rekommendera Real Sword när man frågar om en AK.. Av två skäl, det första är att det INTE är en AK. Det är en Type 56 som sagt, för det andra är de smått omöjliga att få tag i idag, speciellt Type 56, 56-1 och 56-2 kan man fortfarande finna i några online-butiker runt om i världen. Annars är det att rota runt i olika forum's säljavdelningar och hoppas på att man finner något där.

Bättre att rekommendera något som faktiskt är hyffsat enkelt att leta reda på för en vettig penning. LCT är väl ett ganska säkert kort, även om de har vissa detaljer som skiljer, för mej mest i ögonfallande är eldgivningsmärkningarna, de sitter som på tidigare 47-modeller, och inte som senare AKM och AK74. Det är GRYMT störande. VFC är vad jag har hittils, utöver en Cyma 046, och en Real Sword Type 56-1. RS är helt klart den mest gedigna bössan, om än med ett bedrövligt wobble i kolven (ja det blir så på i princip alla underfolders så det får man leva med), VFC om man vill ha "bäst" AK-autentisitet som fortfarande går att finna hos flertalet butiker. Cyma är billiga och har vad jag förstått nu börjat bygga det mesta i ordentligare stål och inte gjutmetall så de känns mer relevanta idag. Hade även en Kalash RS-10s men sålde illa kvickt då jag inte kom överens med finishen över huvud taget. Apelsinskal deluxe. Prisvärd och välbyggd dock, förutom att kolv-låset gärna lägger av, och måste monteras isär, justeras, och sättas ihop med jämna mellanrum pga på tok för tunt gods. CNC-frästa ersättningsdelar löser det problemet, om man har den möjligheten.

Därav blir i dagsläget vad jag skulle rekommendera en LCT pga närmast autentisitet till överkomligt pris, som är relativt lätta att få tag i runt om i asien. Det interna kan man köra på tills det blir dags att ersätta och kan då uppgradera till något bättre.

ikonane

Inlägg av ikonane »

Tack grimm för ett gediget inlägg!

Hittade denna också:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... ck_AEG.htm

Takolander

Inlägg av Takolander »

Har aldrig testat APS själv, men har läst att de inte är de bästa direkt (plastgear osv).
SEN är det ju en AK-47...med AKM-flamdämpare. Känns oseriöst även om det bara är en liten detalj :lol:
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

ikonane

Inlägg av ikonane »

Tror att det lutar åt denna:
http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... w_choice=c

Skall man beställa därifrån eller vart är det smartast? Hittar inte den på någon svensk sida.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Malmö Airsoft har Type 56 inne.

http://malmoairsoft.se/kategori/Real-Sword

Skriv svar