Utväxling G&P kugg?
Utväxling G&P kugg?
Någon som vet vad det är för gear ratio på G&P kugg? Ska byta till SHS kugg och vill gå upp aningen i tourqe.
Re: Utväxling G&P kugg?
18:1 är väl standard, dvs 16:1 och 13:1 är high speed kugg. 18:1 betyder 18 rotationer på motorkuggen för att göra ett varv i gearboxen.
Problemet uppstår när du vill titta på high torque kugg då de då byter mätskala till något liknande 200:100, 300:100.
200:100 innebär att du har dubbelt vridmoment mot standardkugg (OBS motsvarar ej 36:1)
300:100 innebär att du har tre gånger vridmomentet mot standardkugg (OBS motsvarar ej 54:1)
Hoppas det hjälper
Problemet uppstår när du vill titta på high torque kugg då de då byter mätskala till något liknande 200:100, 300:100.
200:100 innebär att du har dubbelt vridmoment mot standardkugg (OBS motsvarar ej 36:1)
300:100 innebär att du har tre gånger vridmomentet mot standardkugg (OBS motsvarar ej 54:1)
Hoppas det hjälper

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jo allt det där förstår jag, vill veta om det sitter high speed eller standard kugg i G&P. Funderar på en uppsättning 100:200 kugg och undrar om de ligger långt från original?
Jag skulle bli förvånad om det satt något annat än standardkugg i bössan om du inte modifierat den, alternativt att den marknadsfördes som high cycle eller dylikt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.