Utväxling G&P kugg?
Utväxling G&P kugg?
Någon som vet vad det är för gear ratio på G&P kugg? Ska byta till SHS kugg och vill gå upp aningen i tourqe.
Re: Utväxling G&P kugg?
18:1 är väl standard, dvs 16:1 och 13:1 är high speed kugg. 18:1 betyder 18 rotationer på motorkuggen för att göra ett varv i gearboxen.
Problemet uppstår när du vill titta på high torque kugg då de då byter mätskala till något liknande 200:100, 300:100.
200:100 innebär att du har dubbelt vridmoment mot standardkugg (OBS motsvarar ej 36:1)
300:100 innebär att du har tre gånger vridmomentet mot standardkugg (OBS motsvarar ej 54:1)
Hoppas det hjälper
Problemet uppstår när du vill titta på high torque kugg då de då byter mätskala till något liknande 200:100, 300:100.
200:100 innebär att du har dubbelt vridmoment mot standardkugg (OBS motsvarar ej 36:1)
300:100 innebär att du har tre gånger vridmomentet mot standardkugg (OBS motsvarar ej 54:1)
Hoppas det hjälper

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Re: Utväxling G&P kugg?
Jo allt det där förstår jag, vill veta om det sitter high speed eller standard kugg i G&P. Funderar på en uppsättning 100:200 kugg och undrar om de ligger långt från original?
Re: Utväxling G&P kugg?
Jag skulle bli förvånad om det satt något annat än standardkugg i bössan om du inte modifierat den, alternativt att den marknadsfördes som high cycle eller dylikt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.