Fråga Om Priser
Fråga Om Priser
Har kollat runt på airsoftvapen och även införskaffat en del från sverige under ett bra tag nu men då jag tycker att svenska butiker inte har så stort sortiment började jag leta efter en utländsk sida som skickar till sverige. Jag hittade då redwolf airsoft som säkert flera personer har hört talas om. Och det jag upptäckte där var att sakerna där var så galet mycket billigare än vad de är i sverige. Jag vet inte om det beror på att det är sämre kvalitet, dollarn är låg, eller att det helt enkelt är billigare utomlands så tänkte kolla om någon här på forumet visste. Eller jag kanske bara kollar i fel affärer här i sverige men de pistoler (först och främst) som jag varit intresserad av i sverige har varit runt 2300 kr medans jag kan beställa pistolen från Redwolf för runt tusenlappen. Någon som vet varför det är så här?
Re: Fråga Om Priser
först och främst så får man tyvärr inte beställa gas eller co2 vapen längre ifrån utlandet.
EU regler eller något. (rätta mig om jag har fel)
sedan får du tänka med att betala frakt + tull + ev moms när du importerar saker så du kan inte bara kolla på priset som är i de utländska butikerna.
När en svensk återförsäljare tar in artiklar måste de ta hänsyn till svensk moms (skatt), tull och ofta mellanhands grossister och därav blir det dyrare än när det kommer ifrån landet där de tillverkas för slavlöner och inga sociala avgifter. och även kan säljas av personer som inte har dessa förmåner.
när man handlar ifrån svenska butiker köper man dock oftast samma märken och så såklart men tänk på att du vinner en garanti på varorna om det blir fel. Du skickar inte tillbaka en pistol till japan om den inte fungerar...
Jag tycker man skall stödja svenska butiker så långt det går. Dock kan man komma undan med billigare priser om man handlar ifrån utlandet.

sedan får du tänka med att betala frakt + tull + ev moms när du importerar saker så du kan inte bara kolla på priset som är i de utländska butikerna.
När en svensk återförsäljare tar in artiklar måste de ta hänsyn till svensk moms (skatt), tull och ofta mellanhands grossister och därav blir det dyrare än när det kommer ifrån landet där de tillverkas för slavlöner och inga sociala avgifter. och även kan säljas av personer som inte har dessa förmåner.
när man handlar ifrån svenska butiker köper man dock oftast samma märken och så såklart men tänk på att du vinner en garanti på varorna om det blir fel. Du skickar inte tillbaka en pistol till japan om den inte fungerar...
Jag tycker man skall stödja svenska butiker så långt det går. Dock kan man komma undan med billigare priser om man handlar ifrån utlandet.
Räknade med moms och tull etc, fortfarande 700 - 1000 kr billigare även på AEGer
Svaret är ju rätt uppenbart?
Vi har;
Importtullar,
Höga skatter,
Höga avgifter,
Höga löner,
vilket allt leder till att det blir dyrare här. Glöm bara inte bort fraktkostnad och ev. tullavgifter samt moms (om du köper utanför eu).
Sidor som taiwangun.com är billigare än Sverige, men ligger i EU så du slipper tull och svensk momssats. Går snabbare än leverans från Hong Kong också. Brukar köra HK om jag har tid att vänta samt om det är större ordrar.
Vi har;
Importtullar,
Höga skatter,
Höga avgifter,
Höga löner,
vilket allt leder till att det blir dyrare här. Glöm bara inte bort fraktkostnad och ev. tullavgifter samt moms (om du köper utanför eu).
Sidor som taiwangun.com är billigare än Sverige, men ligger i EU så du slipper tull och svensk momssats. Går snabbare än leverans från Hong Kong också. Brukar köra HK om jag har tid att vänta samt om det är större ordrar.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Hej!
Det stämmer att det generellt är billigare att beställa från utlandet och behöver nödvändigtvis inte innebära sämre kvalitet, då det oftast handlar om samma märken som svenska ÅF har.
Det du får räkna med då du beställer utanför Europa dock, är att då det handlar om ett vapen då tillkommer oftast tullavgifter på cirka 25%. Sedan är det inte säkert att du får samma garantier som hos en svensk återförsäljare.
Du har förmodligen inte samma retur rätt hos en utländsk butik som hos en svensk. Sen är det alltid snabbare och smidigare ifall det skulle vara något problem med varan om man handlar via Sverige.
Varför priserna är så pass mycket lägre utomlands törs jag inte riktigt svara på. Jag kan bara gissa att det är större priskonkurrens och högre efterfrågan på prylarna, så det blir lättare att leva på en relativt liten hobby (om man ställer den t.ex. jämte fiske). Samt att många butiker ligger i Hong Kong, där många tillverkare även håller hus. Då betyder det även att det inte är lika många grossister som 'ska ha sin bit av kakan'.
Det stämmer att det generellt är billigare att beställa från utlandet och behöver nödvändigtvis inte innebära sämre kvalitet, då det oftast handlar om samma märken som svenska ÅF har.
Det du får räkna med då du beställer utanför Europa dock, är att då det handlar om ett vapen då tillkommer oftast tullavgifter på cirka 25%. Sedan är det inte säkert att du får samma garantier som hos en svensk återförsäljare.
Du har förmodligen inte samma retur rätt hos en utländsk butik som hos en svensk. Sen är det alltid snabbare och smidigare ifall det skulle vara något problem med varan om man handlar via Sverige.
Varför priserna är så pass mycket lägre utomlands törs jag inte riktigt svara på. Jag kan bara gissa att det är större priskonkurrens och högre efterfrågan på prylarna, så det blir lättare att leva på en relativt liten hobby (om man ställer den t.ex. jämte fiske). Samt att många butiker ligger i Hong Kong, där många tillverkare även håller hus. Då betyder det även att det inte är lika många grossister som 'ska ha sin bit av kakan'.
Lite osäker på kvaliteten på vapnen hos TG då de bara säljer AEGs med märken jag aldrig hört talas om, annars verkar det som en bra sida men vill inte köpa något jag inte vet något om som tex SRC, PJ, Boyi mm.
-
Om du är osäker på märkena... Sök på vapnet + märket + review/recension, då kommer du bli mycket klokare. De har ju många olika vapen så det är lite svårt att säga om de är bra eller dåliga. Det är över lag inga dåliga grejer de har, men kanske inte direkt att de är högst på kvalitetslistan heller... därav sök på det jag nämnde så kommer du veta vad som är bra eller inte 

-
SRC bra
PJ- A&K som de satt i bättre delar i. BRA!
Boyi- Dboys ett av de bättre kinaklonsmärkena
CM- Cyma också ett bra kinaklonsmärke
JG- Jing gong kinaklonsmärke. också bra
detta är ju vad jag tycker men jag har haft bra erfarenheter av dessa märken
PJ- A&K som de satt i bättre delar i. BRA!
Boyi- Dboys ett av de bättre kinaklonsmärkena
CM- Cyma också ett bra kinaklonsmärke
JG- Jing gong kinaklonsmärke. också bra
detta är ju vad jag tycker men jag har haft bra erfarenheter av dessa märken
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!
Vill ni undvika tull köp från Gunfire.pl Dem har ett stort sortiment av vapen. priserna är bra också, fraktkostnaden är bra, beställnings tiden är runt en vecka
-
ingen tull på taiwangun heller. De testar också alla bössor och skickar med chrono-resultat.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!