Fråga angående Batteri!
Re: Fråga angående Batteri!
Köp batterier ifrån hobbyking, lite svårt att navigera och du måste leta ut att 2 celler är 7.4v och 3 celler är 11v. Sen ska du beställa ifrån europeiska lagret och inte internationella, samt köpa fler än ett för att spara kostnaden.
"Ninjas came with lions"
Satt och kollade hobbyking nyligen, hittade ett lipo som jag tänkte mig, men jag har ingen aning om just laddarna för de har oftast(?) inte våra kontaktuttag eller vad man ska säga, därför jag tänkte vara lite safe att köpa från sverige
Kontakten är speciell, du laddar inte via samma uttag som du stoppar in i bössan när det är lipo
"Ninjas came with lions"
Det beror på vilken laddare han väljer; t.ex. med IMAX B6 laddar man Lipo med både balanseringskontakten samt den "vanliga" kontakten (om man har sådan).
"We're surrounded. That simplifies things."
Att ladda batteriet innan man testar bössan för första gången är alltid en bra idé. Är batteriet för svagt så riskerar gearboxen att låsa sig. Skulle den göra det så behöver du ett kraftigare batteri eller motor för att kunna låsa upp den igen, om du inte har lust att sätta dig och meka det första du gör.
Det kreator menade med sitt "hur långt är ett snöre?" uttryck är att vi måste ha mer att gå på innan vi kan säga hur långt snöret är. I ditt fall vilken bössa från vilken tillverkare, vad det är för batteri du får osv. Jag antar att det var det du var osäker över själva uttrycket om du inte hört det förr, annars ber jag om ursäkt. Original batteriet brukar vara ett 8.4V NiMH eller NiCd och brukar dessvärre inte hålla någon högre kvalité. Att byta ut original batteriet till ett LiPo är alltid en bra idé. LiPo är bättre på nästan alla sätt. Skaffar du bara en vettig laddare som t.ex. IMAX B6 (som redan nämnts) så är inget att oroa sig för.
Det finns adaptrar för utländska uttag att köpa. I de flesta fallen så behöver du bara köpa en ny AC Adapter med svenskt uttag. Om sladden inte går att byta på laddaren så finns det små adaptrar till självaste kontakten att köpa. Brukar max kosta runt en hundring i sverige. Mitt råd är att kolla tradera efter en.
AC Adapter (google länk): Klicka här
Exempel på adaptrar för själva kontakten (google igen): Klicka här
De tre vanligaste sätten att förvara batterier på till bössan du valt är PEQ, Cranestock och Full stock. Om det är exakt den du länkade till som du köpt så rymmer de flesta mindre batterier i small type storlek i AN/PEQ-2 boxen som ingår. Skulle du vilja köra på en cranestock eller full stock så måste du skaffa ett nytt switch assembly med kablarna bakåt eller byta håll på kablarna själv. Detta brukar kräva lite skills med en lödkolv och att du öppnar upp hela bössan. Och ev. även nya, längre kablar.

Det kreator menade med sitt "hur långt är ett snöre?" uttryck är att vi måste ha mer att gå på innan vi kan säga hur långt snöret är. I ditt fall vilken bössa från vilken tillverkare, vad det är för batteri du får osv. Jag antar att det var det du var osäker över själva uttrycket om du inte hört det förr, annars ber jag om ursäkt. Original batteriet brukar vara ett 8.4V NiMH eller NiCd och brukar dessvärre inte hålla någon högre kvalité. Att byta ut original batteriet till ett LiPo är alltid en bra idé. LiPo är bättre på nästan alla sätt. Skaffar du bara en vettig laddare som t.ex. IMAX B6 (som redan nämnts) så är inget att oroa sig för.
Det finns adaptrar för utländska uttag att köpa. I de flesta fallen så behöver du bara köpa en ny AC Adapter med svenskt uttag. Om sladden inte går att byta på laddaren så finns det små adaptrar till självaste kontakten att köpa. Brukar max kosta runt en hundring i sverige. Mitt råd är att kolla tradera efter en.
AC Adapter (google länk): Klicka här
Exempel på adaptrar för själva kontakten (google igen): Klicka här
De tre vanligaste sätten att förvara batterier på till bössan du valt är PEQ, Cranestock och Full stock. Om det är exakt den du länkade till som du köpt så rymmer de flesta mindre batterier i small type storlek i AN/PEQ-2 boxen som ingår. Skulle du vilja köra på en cranestock eller full stock så måste du skaffa ett nytt switch assembly med kablarna bakåt eller byta håll på kablarna själv. Detta brukar kräva lite skills med en lödkolv och att du öppnar upp hela bössan. Och ev. även nya, längre kablar.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Jo, G-enis hjälpte mig igår att dra bak elen, så ska skaffa en crane stock och lipo batterier som jag beställt nu och det känns som det kommer bli hel grymt!