Vapen camo!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Ahalas

Vapen camo!

Inlägg av Ahalas »

Är det någon som har erfarenhet av att spraya sitt vapen med camo färg? är det något speciellt man ska tänka på? typ var man inte ska spraya osv,

Kanske en dum fråga men slutar garantin på vapnet gälla om man spraymålar det?

Frost

Re: Vapen camo!

Inlägg av Frost »

Känns som att garantin slutar gälla om msn målar bössan. Men det kan säkert andra svara på mer exakt.

De gånger jag har målat vapen har jag inte "målat" vapnen. Snarare "dustat". Lägger på ett tunt, ej heltäckande lager. Sen får det nötas in. Där man ofta håller händerna och ofta använder ( magcatch tex ) slits fram naturligt. Ser bäst ut enligt mig iaf.

ohman

Inlägg av ohman »

Jag plockar alltid isär vapnet i delar innan jag målar. Sen målar du de delar du vill ha färg på. Detta under förutsättning att du inte bara vill dusta det.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

nisse

Inlägg av nisse »

Sista vapnet med en sandfärg och ta en tandborste med lacknafta och borsta av så sätter sig färgen där oftast sand och skit sätter sig
"Ninjas came with lions"

Skriv svar