Velcro för hjälm

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Stag

Velcro för hjälm

Inlägg av Stag »

Tjop.

Var köper man velcro som är "förlimmat"? Dvs ark eller formskuren velcro med bra limm som sätter sig bra på en Ops-Core hjälm bl.a.

Vet att jag sett en sida förut där man kan "rita" formen på det man vill ha, så får man det hemskickat formskuret och med adhesive yta bakpå. Kan däremot inte hitta den nu..

Inom Sverige är att föredra.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Nitisk

Re: Velcro för hjälm

Inlägg av Nitisk »

Vet att det går att köpa kardborre som är skuren rätt, men om det är häftande tejp på vet jag inte.

Inte i Sverige men inom EU=ingen tull:
http://www.taiwangun.com/en/velcro-set- ... -olive-acm

Stag

Inlägg av Stag »

Taiwangun i Europa? Nu har jag missat något!

Borde förtydliga också, jag har alltså redan vencro över mitten och den lilla strippen bak. Men vill ha extra velcro på baksidan samt fram.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Taiwangun ligger i Polen. Kolla deras hemsida, de har flera olika kadborr till hjälm.
Sök och läs på lite.. vi har en återförsäljarlista här på forumet. Finns även på airsoft.nu

Stag

Inlägg av Stag »

Jotack jag vet om att den finns.

Men det jag söker är helst formskurna.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Airsoftpeak.com har.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Sabre

Inlägg av Sabre »

Såg denna tråd och kom på att jag hade förr ställt en liknande tråd.
viewtopic.php?f=19&t=20176

Om du vill köpa inom Sverige verkar det som om Biltema har.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Stag

Inlägg av Stag »

Här syns exempel på den typ av velcro jag söker. Det ser ut att vara färdigskurna velcro-bitar, anpassade för att monteras ovanför de existerande på FAST-hjälmarna.

Bild

Bild

Paxz

Inlägg av Paxz »

Rätta mig om jag har fel. Men kör inte Ops-core hjälmarna på samma velcro som t.ex. MICH 2001? Jag vet att Rödastjärnan sålde färdigskurna velcro till MICH förr, men verkar inte hitta det på hemsidan nu. Tror ärligt talat inte det finns att hitta inrikes. Men de dyker upp till och från på Taiwangun.

Om inte annat så finns det på ebay. Men det visste du nog redan.

Edit: Det är ju busenkelt att klippa till själv annars. Vill man inte ha i svart som Biltema säljer för typ 20spänn i olika breddar att exprimentera med så finns det flertalet sy och hobbybutiker som har i andra färger.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Stag

Inlägg av Stag »

Inte säker på om det är samma.

Anledningen till att jag undviker biltemas så länge som möjligt är att den erfarenhet jag har av den är att den är för dålig helt enkelt. Saker sitter inte bra nog. RS Ops Core velcro sitter grejer benhårt på, känns högre kvalitet helt enkelt.

Sen är det ju ett plus om det matchar färg någorlunda. :)

Skriv svar