Gopro vs Contour kameror?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
robovich

Gopro vs Contour kameror?

Inlägg av robovich »

Hej allihopa, är i behov av en action kamera då jag startat en youtube kanal och vill filma kommande spel.

Därför undrar jag vilken man bör välja mellan Gopro och Contour? Och varför?

alla svar uppskattas!

mvh
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

nisse

Re: Gopro vs Contour kameror?

Inlägg av nisse »

Ska du montera på vapnet? Contour eller liknande kamera.
POV? Många säger nog GoPro här och måste hålla med, dock skulle jag personligen valt Contour
"Ninjas came with lions"

Purvins

Inlägg av Purvins »

GoPro för bildkvalité och filmande där det är dåligt med ljus.

Contour för smidighet att montera/utseende.

700mb

Inlägg av 700mb »

Jag gillar sonys actionkamera, har inte provat själv men den verkar filma väldigt bra i mörker https://www.youtube.com/watch?v=DlUUq7ARJRU

robovich

Inlägg av robovich »

jag planerar att ha den på Hjälmen! alltså POV!
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Prospero

Inlägg av Prospero »

Vi kör contour i vårat gear i Seal Team Zero här följer korta sanningar som reflekterar varför vi valt den.
Den används av många på riktigt
Den monteras på sidan av hjälmen och är då inte ivägen för ev nvg.
Lämpar sig bättre för vapen montering.
Det är lättare att improviserat montera den tex i dina axel remmar eller vad som annat.
Den är snyggare
Den är diskretare
Filmerna duger mer än väl för ändamålet.
GPS funktionen är sjukt cool om man har en 2+
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Paxz

Inlägg av Paxz »

Säger samma sak som Purvins. En Contour är något sämre än Gopro. Men istället är den mer diskret och ser ut som ett vanligt vapentillbehör.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

robovich

Inlägg av robovich »

tack prospero, bra poänger där! Jag måste dock säga att den där sony cameran verkar väldigt bra, men svårt att se den på en hjälm/vapen...

700mb

Inlägg av 700mb »

Mjo den är lite mer klumpig men man kan ju alltid montera vid sidan av hjälmen istället för ovanpå sedan väger den inte heller så mycket (65g)

Paxz

Inlägg av Paxz »

Det har nog inte med klumpighet att göra. Det enda sättet jag fått en Gopro att sitta vettigt på är direkt på NVG mountet. Contour kan man ha lite överallt där en RIS/RAS finns utan att det ska se fånigt ut. Det är nog mer därför en fråga om att vara diskret och inte låta kameran synas för mycket eller inte. Contour ser liksom ut som en vapenlampa eller något annat taktiskt tillbehör. Springer man runt med en Gopro på bössan så ser det (imo) inte klokt ut. Inte ens på en hjälm. En Contour passar faktiskt in riktigt bra med andra hjälm och vapentillbehör, om jag får säga det själv.

Är det viktigare att ha bättre bildkvalité så bör man välja Gopro. Vill man att det ska se snyggare, smidigare och mer diskret ut så bör man köra på Contour.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar