bra kängor?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Lolzer

bra kängor?

Inlägg av Lolzer »

Är på jakt efter ett par bra kängor som inte kostar skjortan. Någon som har några tips?
priset ska ligga runt 500kr. Storlek 41-42 (vanliga skor).
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Nixon

bra kängor?

Inlägg av Nixon »

Det finns inga bra, nya kängor för 500kr. Det kanske finns halvdana dojor för det priset. Jag rekommenderar att lägga åtminstone 800-1000 på kängorna. Vad har du tänkt dem till? Söndagsspel i torrt väder? Milsim-bo i ett träsk i 3 dygn? Fjällvandra? Vinterspel?

Edit: Röda Stjärnan har faktiskt nya skor under 500. Bra eller inte låter jag vara osagt, men jag vill slå ett slag för begagnat just när budgeten är begränsad. Har köpt och använt minst 5 par kängor på Ebay, som varit begagnade.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Lolzer

Re: bra kängor?

Inlägg av Lolzer »

Det ska bara var ett par kängor som klarar av (till att börja med) söndagsspel med mina polare.

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

RescueTeam

Inlägg av RescueTeam »

För 500? nja, ett par kängor är inte bara kängor utan de skall även vara fotvårdande.

Vad hade du tänkt dig för kängor? läder, Cordura, blanding eller ett par nubuck kängor?

ett par all kängor som jag kan rekommendera är SWAT Air Sidezip kängor, dock kostar de runt en 1000-lapp, men du kan använda dessa till princip allt.... lite varma i djungelmiljö dock. jag har haft mina kängor i Stad, skog, inomhus, vinter/fjällterräng och Djungel, samt Öken.... men de blir lite varma för Djungel, och lite ostadiga i Fjällmiljön...

//
R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

maximillian

bra kängor?

Inlägg av maximillian »

Goretex kängor kör jag med... Har man ett par som är höga i skaften så är man Good to go överallt.... Gör inte misstaget att spendera massa pengar på nya kängor varje år, köp ett par rediga på en gång, det är overderligt!

Själv köpte ett par Meindl Island Pro för 2 år sedan och har använt dom som vintekängor, på Söndagslir, i träsken i Laxå och diverse andra längre strapatser.
I princip inget slitage alls och dom håller väta och kyla ute( om man stoppar i ett par sockor dvs), unset varma på sommarspelen med det blir ju alla kängor.
Senast redigerad av 1 maximillian, redigerad totalt 0 gånger.

RescueTeam

Inlägg av RescueTeam »

Vad det gäller kängor om man nu vill lägga ett x antal kronor på dessa, så skulle jag föreslå ett par Meindl Performance kängor i Gore-tex eller Haix Tibet.
Dessa båda paren kängor om man sköter dessa rätt håller en 10-15 år, mina par jag har haft med på uppdrag (inte Airsoft) har hållt nu i 11 år och dessa har gått tusentals mil, nästan så man kan säga att ju äldre och mer slitna de blir desto skönare att gå i dem.
Nackdelen med dessa är att de kostar initialt mycket pengar mellan 3000- 4000 kronor, men det är det i min mening helt värt, jag använder inte firmans känga (M/90) i dess varianter utan har med mig 3 par kängor ut 1 par Mendel Performance, 1 Par Haix Tibet och 1 Par Swat air Sidezip... men det är jag det....

hoppas du har fått lite mer inför ditt stundade kängköp..

//
R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Meindl Kampfstiefel är en perfekt känga för Airsoft. Inte alls så klumpig och tung som många "riktiga" vandringskängor är utan smidig och lätt.

Dyra, absolut, men förbannat bra.

Det finns ett bra talesätt och det gäller än mer på kängor än många andra saker: -"Lite pengar. Lite musik."

Rythm

Inlägg av Rythm »

+1

Leichte gebirgsstiefel funkar också väldigt bra. Dock inte billiga.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

tack för alla bra tips, men är det någon som vet var man köper alla dessa kängor. Jag har ett par vinterkängor som kostade skjortan men då har dom funkat i minus 30 och hållt i ett par år med, så jag håller nog med er på den punken där det gäller att lägga ner lite mer pengar. Dom där swat kängorna verkade väldigt intressanta, för att hålla på att knyta kan vara lite jobbigt om man ska ha på och av sig kängorna snabbt. dock så ger ju de kängor som man knyter bättre stöd och passar bättre.

Är det någon som vet om det skiljer sig åt i skostorlekar, alltså om mna har som jag 41- 42 är det samma storlek man ska gå på då i kängor också eller är det som med gummistövlar?

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det finns ett par saker man inte bör tumma på när man spelar airsoft och en av dem är vad man har på fötterna. Personligen har jag "flickfötter" och det enda som tjänat mig någorlunda väl under åren är Ecco. Visst, mina Ecco Professional gick på 2,5 KKR men jag har inte ångrat mig en endaste sekund.

Buy quality, cry once.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar