Dboys scar-L vs hk416
-
Dboys scar-L vs hk416
Tänkte inom en snar framtid beställa en ny bössa från taiwangun, tänkte köpa med en presspipa samt nytt gummi och optik. Men nu står jag och velar fram och tillbaka mellan en scar eller en 416. Tänkte höra vad ni hade rekommenderat. Och jag vet om att vfc är bättre men för tillfället är plånboken tunn. Så ge mig lite för och nackdelar med diverse bössor om ni har erfarenhet osv av dessa?
Det står mellan
http://www.taiwangun.com/en/bi-hk416-boyi den 416
Eller
http://www.taiwangun.com/en/replica-sc- ... earth-boyi scaren.
Tänkte även ett holosikte typ 552 med en magnifier 3x iaf till 416 skippar nog magnifiern till scaren.
Samt vilken presspipa och gummi hade ni rekommenderat till diverse bössa?
// Hank
Det står mellan
http://www.taiwangun.com/en/bi-hk416-boyi den 416
Eller
http://www.taiwangun.com/en/replica-sc- ... earth-boyi scaren.
Tänkte även ett holosikte typ 552 med en magnifier 3x iaf till 416 skippar nog magnifiern till scaren.
Samt vilken presspipa och gummi hade ni rekommenderat till diverse bössa?
// Hank
Re: Dboys scar-L vs hk416
Har själv nyligen köpt 416 från taiwangun, funkar riktigt bra, inte hunnit provat mycket utan mest bara utanför huset lite.
Negativt = Batteriet jag fick med passar inte i peq boxen så man måste fixa något sorts hål eller liknande för att kunna få igen lådan
Alltså du får in batteriet men du får inte igen locket.
Annars rekommenderar jag denna bössa då den verkar vara riktigt prisvärd! Samt ser riktigt bra ut ( blev positivt överraskad hur den såg ut när den väl kom för den såg så liten och mesig ut på bild)
Mvh Marcus
Negativt = Batteriet jag fick med passar inte i peq boxen så man måste fixa något sorts hål eller liknande för att kunna få igen lådan
Alltså du får in batteriet men du får inte igen locket.
Annars rekommenderar jag denna bössa då den verkar vara riktigt prisvärd! Samt ser riktigt bra ut ( blev positivt överraskad hur den såg ut när den väl kom för den såg så liten och mesig ut på bild)
Mvh Marcus
-
Scaren är en underbar bössa men eldväljaren ställer till problem när det ska underhållas... den är jobbig som fn att få på rätt...
Rent prestandamässigt så är det same shit. Scaren's hopup kan upplevas som något bättre är det enda. Annars är det precis samma gearbox och motor. Batteri utrymmet är också snarlikt. Båda kan köra med PEQ eller kablarna bakåt till stocken (eller cranestock). Jag tror att båda kommer med pipförlänging att skruva av och på. Annars så går det köpa till löst i framtiden.
Det du egentligen frågar är mer en fråga om smak än prestanda. Jag gillar båda, men precis som Setharakthe säger så är Scaren något jobbigare att jobba med än HK416.
Sikte är svårt, speciellt prisvärda holosikten. Jag hade nog kört på första bästa ACM jag hittat, skulle jag sen inte vara nöjd med det så är de ganska lättsålda till samma pris som man gett för dem själv (om man köpt dem utrikes).
Ang. pipa så finns det en uppsjö att välja bland. Har du ont om stålar så rekommenderar jag Vanaras 6.03 pipor. Annars så har SRC väldigt prisvärda pipor. Är dock osäker på om taiwangun säljer någon av dem.
Sist men inte minst så skulle jag rekommendera dig Elements röda eller blåa hopup gummi med tillhörande h-spacer.
Det du egentligen frågar är mer en fråga om smak än prestanda. Jag gillar båda, men precis som Setharakthe säger så är Scaren något jobbigare att jobba med än HK416.
Sikte är svårt, speciellt prisvärda holosikten. Jag hade nog kört på första bästa ACM jag hittat, skulle jag sen inte vara nöjd med det så är de ganska lättsålda till samma pris som man gett för dem själv (om man köpt dem utrikes).
Ang. pipa så finns det en uppsjö att välja bland. Har du ont om stålar så rekommenderar jag Vanaras 6.03 pipor. Annars så har SRC väldigt prisvärda pipor. Är dock osäker på om taiwangun säljer någon av dem.
Sist men inte minst så skulle jag rekommendera dig Elements röda eller blåa hopup gummi med tillhörande h-spacer.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Peq boxen är hur lätt som helst att fixa. Man gör ett litet hål för batterikabeln helt enkelt.
scarl har jag haft en själv, fungerade rikrigt bra. Körde med 11v lipo och den bara snurra och snurra, hade aldrig problem med den. För pengarna så är det en prisvärd bössa helt klart.
scarl har jag haft en själv, fungerade rikrigt bra. Körde med 11v lipo och den bara snurra och snurra, hade aldrig problem med den. För pengarna så är det en prisvärd bössa helt klart.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
-
Tack för alla svar (:
Angående gummit så skulle inte ett guarder genomskinligt göra sig? Samt en src 6,03 370 mm pipa?
Edit det blir 416
Angående gummit så skulle inte ett guarder genomskinligt göra sig? Samt en src 6,03 370 mm pipa?
Edit det blir 416
Jodå, ett guarder silikon gummi brukar funka super. Jag är bara orolig att bössan skjuter för hårt så gummit inte överlever så värst länge. Kör du CQB trim på bössan sen (~100m/s) så funkar silikon ypperligt. Ska du dock köra högre än det så bör du köra på något annat om du inte vill byta gummi typ vart annat spel.
-
Tack paxz, då slipper man den kostnaden även om den inte är så hög. Köper ja ett annat gummi här hemma då (: en fråga till. Är de svårt och dra om elen från handguard till stock? Då jag tänkte köpa en 416 stock istället för den tråkiga orginal stocken.
Jag tror båda modellerna ska finnas hos Taiwangun. Alltså att du får välja om du vill få en cranestock eller en PEQ till bössan. Om inte annat så är det inte så komplicerat att byta kablarna. I värsta fall kommer du få löda på två ställen. Men det är inget som är allt för avancerat om du lött någon gång tidigare. Kan kolla om guiden finns kvar här på forumet åt dig. Annars kan jag nog hitta en annan. 
Edit: Kom på det att det absolut smidigaste om du är lat (eller inte vågar dig på det själv) är att helt enkelt köpa ett nytt switch assembly med kablarna bakåt istället. Bör inte kosta mer än 100spänn om du köper ett samtidigt som bössan. På så sätt slipper du sitta och löda något och behöver "bara" öppna gearboxen, lossa på skruven och fjädern vid SA't och byta rubbet.

Edit: Kom på det att det absolut smidigaste om du är lat (eller inte vågar dig på det själv) är att helt enkelt köpa ett nytt switch assembly med kablarna bakåt istället. Bör inte kosta mer än 100spänn om du köper ett samtidigt som bössan. På så sätt slipper du sitta och löda något och behöver "bara" öppna gearboxen, lossa på skruven och fjädern vid SA't och byta rubbet.
Du kan faktiskt be taiwangun byta den åt dig om du köper ett SA från dom direkt. De gör modifieringar gratis i samband med köp av bössa från dem (om du inte vill skruva på egen hand alltså) 

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.