Polarstar eller Daytona...för och nackdelar

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Cleaner

Polarstar eller Daytona...för och nackdelar

Inlägg av Cleaner »

Är i tanken om att konvertera min m249 till HPA

Daytona kittet är ju superfräckt, går ej få tag på..

Polarstar har ju sitt, dock utan rekyl, om jag fattar det rätt.

Någon som har testat Polarstars nya gen3 boxar ( till M249) och kan uttala sig om hållbarhet m.m ?

Mvh
Pf
Prickskytt

FaniSkogen

Re: Polarstar eller Daytona...för och nackdelar

Inlägg av FaniSkogen »

Jag har just byggt en M4 med Daytonakit. Har för mig krånglat lite men visade sig igår att det nog snarare är mina magasin som inte matar ordentligt, vilket också förklarar mina matningsproblem med min AEG M4.

Rekylen är superskoj i alla fall! Och att kunna spela i kyla gämtemot gas känns bra.

Det är ju verkligen två olika system. Vill du ha prestandan så kör polarstar, vill du ha rekylen så kör Daytona. Daytona ska ju absolut inte prestera dåligt det heller.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Jag har ju bägge så bara komma och låna och testa. (daytonan äger)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Mason

Inlägg av Mason »

Jag är polarstar ägare och jävligt nöjd. Kör en HK416 med VFC kropp och VFC magasin. Bra magasin är viktigt.
Fördelen med Polarstar är att bössan är snålare på luft. Fördel vid långa spel men spelar ingen roll vid kortare. Går dessutom att preppa för och köpa fler flaskor.
Med polarstar så har du möjlighet att styra luftflödet på ett väldigt exakt sätt som ingen annan bössa klarar idag.
Du kan välja hur mycket luft som ska komma
Du kan välja hur länge luften ska komma
Du kan välja ROF precis efter hur du vill spela.
Du kan välja respons, Open eller Closed bolt och hur lång tid nozzlen ska "vänta" på nästa kula från magasinet.
Du har inga rörliga delar så driftsäkerheten är otrolig. Har haft min i 2 år och ingenting har hänt.

Jag har aldrig testat en Daytona så jag nappar nog på det erbjudandet jag med Lazt. :)
Jag misstänker att daytona är minst lika bra på vissa punkter och sen realismen spöar min p* på några av dom nördigare punkterna :lol:
En sak är säker iallafall. Jag går aldrig tllbaka till elektriska bössor.

Lazt

Inlägg av Lazt »

Maison har helt rätt, och en p* är mycket mera effektiv (och går att sikta med) jämfört med en daytona. Men det är just det där med rekylen som gör det svårt att välja p*'en när helgen närmar sig, man blir bara så glad när man lägger nedhållande med en daytona.
(bara flytta till sthlm och komma och låna mannen! ;P)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Skriv svar