0.36 eller 0.43 vad säger ni?

Cleaner

Re: 0.36 eller 0.43 vad säger ni?

Inlägg av Cleaner »

I know, håller med.

Dock var denna skitkula sjukt bra att ställa in scopet med, testade guarders och..nja..gick inte så bra, gick för fort :D

Nog spammat om detta... :ugeek:
Prickskytt

MacskillsHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2013

Inlägg av MacskillsHippie »

Tackar grabbar för alla svar!

dom som jag körde med nu är .36 ljusgröna guarders! fungerar som sagt utmärkt men försvinner lätt från synfältet tänkte mest om man vinner något i "rakare kulbana eller nåt i den stilen med högre kulvikt
- Necromancer of Cannibal Hippies
- PTWXSNIGEL

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Med tungre kulor är de inte lika känsliga för vind, blad osv. Du får en bättre konsekvent beteende från dina skott som oftast är 5 gånger bättre än några 10-20ms snabbare.

Min favorit var guarder 0.4 (orange färg), spelade med 147 trim (mät med 0.2g) och en 100m/s med 0.4g. Det gick bra och kunde träffa lunkande/halvjoggande mål på 75m och stillastående mål på längre.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

MacskillsHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2013

Inlägg av MacskillsHippie »

Allan! vad hade du för fjäder i din bössa? min är ju uppgraderad med pdi hopup hus och raven barrel! kommer snart hem ett pdi trigger hus! men skulle vilja ha en bra fjäder, med inte för hård pullback
- Necromancer of Cannibal Hippies
- PTWXSNIGEL

Jackjaevel

Inlägg av Jackjaevel »

Kör 150-fjäder

Zio

Inlägg av Zio »

Min egen erfarenhet hittills med an Bar - 10 helt orginal utom pdi hopup hus + raven 6,01 pipa är att 0,4 kulor ger bäst längd + precision.

Vilka kulsorter har jag provat då?

Guarders sand/orange 0,4 kulor, helt okej kulor med vad jag sett hittills inga fel det enda tråkiga är väl att de kommer i 1000 förpackningar men men.

(( Ett tips som jag lärt mig av andra är att man förtvättar kulorna innan man åker på spel. Det ger bättre friktion mot hopupgummit vid högre trim, vid lägre trim är det knappt värt det))

Sen har jag provat Blasters svarta 0,4 kulor också helt okej kula, efter att ha granskat dem allihop (ja alla i burken) fann jag endast 1 kula som var missformad. Men dessa kulor känns lite mer "glatta" så tvätta dessa också innan. Ett stort pluss på dessa är 3000 kulor per förpackning.

Och sist Madbulls sand 0,4 kulor också bra kulor men glatta likaså, lite dyrare och endast 2000 kulor per förpackning.

Så för att summera alltihopa enkelt

Guarders kulor är bäst direkt men färgen gör dem synliga så jag skulle rekommendera att skaffa guarders eller annan ljus färg vid inskjutning. Sedan gå över till mörka/svarta vid spel, du blir så gott som osynlig om du har bra ljud reducering på bössan.

Jag själv laddar mina Bar - 10 magasin med var tredje kula Guarder Orange och resten Blasters svarta. På så vis så vet jag att var tredje skott kan jag använda för att se hur vind/omgivning påverkar banan. Så jag brukar skjuta ett skott direkt när jag kommit i position oavsett om fiende är inom synhåll eller ej.

Hathoor skrev:med inte för hård pullback
Du kan ju alltid fixa glidytor för cylindern så det blir lättare att spänna. Jag såg någon guide för någon vecka sedan här på forumet med en kille som tagit gamla fotografirulle plastburkar, klippt bort botten och skurit ut för avtryckarhuset sedan bara tryckt i den baktill i cylinderns bana, tydligen skall toppen på dessa plastburkar passa perfekt med första packringen/utskärningen i cylinderbanans bakre del och ge ett bättre glid vid spänning.
Tier One Raiders
Camo: M90 - Woodland - Multicam - Own made Ghillie Suit - C.I.A.
Arms: DTW - CM16 - G17 - Bar-10 - MP5k - M249
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 15#p184715

ikos

Inlägg av ikos »

I min gamla högtrimmade vsr-10:a så var det enbart guarder 0.40 som gällde.
kör med det i andra bössor också lagom balans på kula enligt mig.
Lätt att följa genom kikarn, och den är inte så jäkla lätt att se om man står på andra sidan mynningen.
Och om någon skulle se den så är det inte så lätt att se en gömd skytt på 80+ meter.

Skriv svar