Har lite Punktfrågor!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Tjabo

Re: Har lite Punktfrågor!

Inlägg av Tjabo »

Angående underbarrel hagel föreslår jag att du googlar ''masterkey'' för lite inspiration! Lekte själv med tankn, men de airsofthagel jag har/hade var alla för långa för att det skulle bli snyggt.

Har även för mig att e-hobby har ett masterkey set för montering.
Filthy Casuals
Vet minst och frågar mest!

"Only when a mosquito has landed on his testicles will man truly understand that every situation can be solved without violence"

MarLin

Inlägg av MarLin »

@ohman

Exakt som du säger, men vad jag reagerade på var bara att man kallar montana färgerna sämst och värdelösa fram och tillbaka.
Det kanske handlar mer om hur kunnig eller icke kunnig man är på att måla.

Personligen tycker jag det är riktigt roligt att spraya grejor, både as och inte. Men det är inte en barnlek att få till ett snyggt resultat oavsett färgval kan vi väl iallafall konstatera.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Packe

Inlägg av Packe »

@MarLin
Då jag antar att din kommentar var delvis riktad mot mig.

Varför jag klagar på Montana är att jag även målar modeller på fritiden, och då får man ett viss nivå på hur man vill att finnishen ska bli, och då håller inte Montana måttet. Tycker att "pigmenten" är för stora.

Det som jag heller inte gillar med Montana är att själva texturen den lämnar, i alla fall den jag använda kändes jätte konstig typ som om man dränkt bössa i plastidip eller nått, gummi känsla.

Jag testade flera munstycket men tyckte inte de levererande, och ändå så körde jag basicly "tigerstripe" som inte är så svårt att måla.

Sedan så avskyr jag Low pressure mycket klumpigare än high, enligt egna preferenser.

Så därför gillar inte jag Montana, dina resultat blev skitsnygga, men jag kommer aldrig köra Montana igen, jag har min airbrush :)
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Liquidsolutions

Inlägg av Liquidsolutions »

Packe .. Precis, montana har alldeles för mycket pigment och för grov pigment, det är även dessa grova pigment som gör att montanan alltid känns mjuk, desutom är montana nog en av dom minst reptåliga färger som finns, biltemas bättringsfärg är mer tålig

och innan folk kommer för bra igång med tekniken, jag målar med industrilackar i vardagen, så har lite teknik på den fronten...

vill man ha exakta mönster som är "äkta" då är vattentransfer enda alternativ, men inte billigt, en M4 koster ungefär 3000+moms att doppa, men då blir det också ett bra resultat i ett "äkta" mönster, och med auto klarlack på slutet så det håller, vill man ha solida färger är Duracoat och Cerakote klart nummer det bästa , men mycket dyrare än tex krylon , EC och andra såna ..

Skriv svar