Har lite Punktfrågor!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher

Har lite Punktfrågor!

Inlägg av perlenbacher »

Hej! Har några frågor!
1. Vilka styrkor använder holografiska sikten?
2. Vilken spray kan man kamofluera sin M4 med så det passar svenska förhållanden?
3. Finns det något land som använder shotgun attachments på sina vapen?
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

PerceptIon

Re: Har lite Punktfrågor!

Inlägg av PerceptIon »

1. Vanligtvis militära sådana. Förekommer även civilt.
2. Hårspray eller silikonsprayen som används rikligt inom airsoften ska nog funka bra, finns ju en anledning till att varenda återförsäljare kränger dom!
3. Yes

Avalyst

Inlägg av Avalyst »

Tänkte försöka ge lite mer konstruktiva svar.
1. Vilka styrkor använder holografiska sikten?
Oftast specialstyrkor, om man pratar USMC så används det nästan uteslutande av MARSOC, MEU osv men i stort sett inte av vanliga grunts. Andra länder har jag inte lika bra koll på men kan tänka mig att det är liknande där. Bland specialstyrkorna kan nog vilka som helst använda det (SEALS, MARSOC, SAS, etc etc) då friheten avseende gear är rätt stor för dem.
2. Vilken spray kan man kamofluera sin M4 med så det passar svenska förhållanden?
Grönt? Om du menar märke på spray så är Montana Gold ett rätt vanligt och väl använt märke. De har massvis med färger så det är bara att välja och vraka.
3. Finns det något land som använder shotgun attachments på sina vapen?
http://en.wikipedia.org/wiki/M26_Modula ... gun_System Används, dock huvudsakligen för att öppna dörrar som är låsta, inte direkt tänkt för att skjuta personer med.

p33krN

Inlägg av p33krN »

1. Flera olika, men mestadels amerikanska.
2. Krylon eller fosco-färger är bra.
3. Finns nog, men är väldigt ovanligt.

ohman

Inlägg av ohman »

Jag fortsätter på ovanstående svar
1. ... även vanligt hos tyska specialstyrkor, både militära och polisiära.
2. ... och EC-Paint som även har en speciell remover om du ångrar dig. Röda Stjärnan har en del, Coldskills har hela utbudet.
3. ... och dessutom är det roligare med en granatkastare, är det inte? ;)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Packe

Inlägg av Packe »

Tänker bara flika in om färg.

För guds skull använd inte Montan Gold, typ sämsta färgen. Tjock och seg, som om du skulle målat med en pensel och husfärg. Den är gjort för "graffiti målare". Sedan så har den lågt tryck vilket suger för att göra camo.

Kör Krylon, Duracoat, EC eller dylikt, alltså "riktig" vapenfärg, eller fixa en airbrush (men lite dyrt :P )
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

perlenbacher

Inlägg av perlenbacher »

På frågan om Kamouflage färgen... Hade tänkt att lacka Min stock och ?lower receiver? plus handguarden Militärgrön med något snyggt mönster sedan...Kanske bara sprayar grönt, men hade tänkt lägga upp före och efterbilder här för er grabbar i alla fall, Jag tänker nog på om jag ska vara riktigt jäklig och använda Biltema färg... haha är det en "discrease" till sporten eller? :P Sedan Vill jag bygga om min SAS 12 som en Shotgun attachment bara pga att jag aldrig sett en sån Inom Airsoft tidigare :) Vore Ballt :)
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

MarLin

Inlägg av MarLin »

Förstår inte varför så många fått för sig att montana färgerna suger?

Det är bara en teknikfråga om hur man använder den, måla tunna lager och låt den torka innan nästa lager och investera någon extra krona på lite olika caps/munstycken så är det inga som helst problem.

På highlights så har dom olika påsar med caps/munstycken, köp en sådan och prova dig fram till vilken du gillar bäst.
Finns allt från munstycken för breda tjocka linjer till väldigt tunna och olika mängd med färg så man kan lägga tex tunnt lager med färgrök om man bara vill det.

Orginalmunstycket som följer med flaskan kan jag dock hålla med om att det har en förmåga att lägga på lite tjockt om man inte är van vid att använda sprayburkar men det är så med de flesta sprayfärger.

Här är en tråd om färger du kan läsa, lite bilder med olika saker som målats med montana finns att se där.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 17&t=21103

Edit
Vad du än gör, så använd inte biltemas färger, dom är riktigt blanka och är ett typiskt exempel på rookie misstag.
Finns inga kulörer som passar på bössor i deras sortiment heller utom möjligtvis mattsvart.

Dom är avsedda för bättring av billack inte bössor, såvida du inte vill ha en bössa med mega bling blänk på. :twisted:
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Biltemas klarrosa färg fungerar helt perfekt på bössor. Just saying.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

ohman

Inlägg av ohman »

@MarLin Det är väl just för att Montana faktiskt behöver viss teknik för att man ska få det bra, både gällande tjocklek på lager, och det faktum att man faktiskt bör byta munstycken. Krylon, EC-Paint & Fosco å andra sidan är nästan omöjliga att misslyckas med, och det är inte tal om att byta något alls, bara skaka och spraya. Så i slutänden beror det nog på vad man är ute efter, de flesta grundläggande kamouflage (Woodland, MC, Snakeskin, osv) går jättebra att måla med ett begränsat utbud av färger men vill man göra något mer komplicerat (Kryptek mm) så är det nog så att man får ta sig tiden att lära sig att måla med Montana om man inte vill investera i water transfer.

@JonathanRL +1 Det finns alldeles för få klarrosa bössor! :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar