Är detta "bra" kulor?
Re: Är detta "bra" kulor?
MINST .25, jag kör .28 i allt inkl sidearm. Bara i sniper jag kör tyngre. Har aldrig hört att det skulle slita mer på vapnet med tyngre kulor, det osar okunskap deluxe.
I dont do karate, i do Ka - Razy!
-
Står i beskrivningen att det rekommenderas 0.25 bollar. Men tyvärr står det också under omdöme att den sprider en meter efter 20meter. Bra kulor kanske hjälpa dig där. Så avbeställ dom dyra kulorna iallafall.
Tunga kulor sliter på bössan? Omfg lol yolo
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Adam: Eftersom infallsvinkeln är större än 3 med tyngre kulor, så sliter det mer på peakplate. It's a fact.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!
Team Awesome - vi är, du är ej!
Hmm... Peakplate, är inte det något med resonansen mellan två frekvenser eller nåt sådant? Och infallsvinkel större än 3? Vad händer om den är mindre än två eller större än 5? Exploderar universum då?
Att tyngre kulor sliter mer i hopp och pipa är ju en självklarhet. Möjligtvis kan det ökade motståndet för pistongen kanske slita lite mer på o-ringar och hus också? För i teorin flyttar vi ju runt mer massa. Men vi pratar om små lätta plastkulor och kanske en ökning av kulvikten på 0.05g eller kanske så mycket som 0.1g.
Om det finns en ökning av slitaget så tror jag att vi pratar om ett rent teoretiskt värde och att det finns många fler faktorer som skulle kunna ge ökat slitage eller haveri än en ökad kulvikt på 0,05g.

Att tyngre kulor sliter mer i hopp och pipa är ju en självklarhet. Möjligtvis kan det ökade motståndet för pistongen kanske slita lite mer på o-ringar och hus också? För i teorin flyttar vi ju runt mer massa. Men vi pratar om små lätta plastkulor och kanske en ökning av kulvikten på 0.05g eller kanske så mycket som 0.1g.
Om det finns en ökning av slitaget så tror jag att vi pratar om ett rent teoretiskt värde och att det finns många fler faktorer som skulle kunna ge ökat slitage eller haveri än en ökad kulvikt på 0,05g.

“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”
Har avbeställt kulorna nu, så nu är det bara och beställa green devil kulorna!
/Max

/Max

Kan även jag intyga att de inte håller måttet för det priset. Du gör rätt i att köpa Green devil istället.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
lånar tråden lite. Funderar på att göra ett större köp på kulor så slipper man ha brist på dom ett tag framöver. Rocket professional 0.25 , 25 kg. Länk ; http://gunfire.pl/product-eng-115219637 ... -25kg.html
Enligt Reviews ska dom vara hyfsat bra ! Men hur är det med kulor som ligger lagrade ? Biokulor kan jag förstå att det inte är direkt bra att ha dom liggande. men Vanliga lär väll inte spela någon roll om dom ligger mörkt och skyddat från damm m.m ?
Va säger internet. ett ok köp eller totaly NoGo?
Enligt Reviews ska dom vara hyfsat bra ! Men hur är det med kulor som ligger lagrade ? Biokulor kan jag förstå att det inte är direkt bra att ha dom liggande. men Vanliga lär väll inte spela någon roll om dom ligger mörkt och skyddat från damm m.m ?
Va säger internet. ett ok köp eller totaly NoGo?
Jag använder gunfirs rocket kulorna, är riktigt nöjd över dem faktiskt. Väldigt billiga, kulorna matar på riktigt bra, samt är dem av bra kvalitet tycker jag, Så ja jag rekommenderar gunfirs kulorna starkt 

Att köpa vanliga kulor och inte bio-kulor är ju lite dumt när nästan alla utomhusspel kräver bio-kulor. Har du bara tänkt att spela inomhus så kan man satsa på icke bio... Kanske?
Biokulor bryts ned av UV-ljus och vatten. Så håller du dem varma, torra och mörkt så är det inga problem att lagra dem en längre tid.
Vad gäller Gunfires egna kulor så fick jag en provpåse från dem och jag hade problem med matning efter några hundra kulor. De skitade ner både magg och pipa och till slut så matade de inte alls. Så jag håller inte de kulorna vidare högt.
Biokulor bryts ned av UV-ljus och vatten. Så håller du dem varma, torra och mörkt så är det inga problem att lagra dem en längre tid.
Vad gäller Gunfires egna kulor så fick jag en provpåse från dem och jag hade problem med matning efter några hundra kulor. De skitade ner både magg och pipa och till slut så matade de inte alls. Så jag håller inte de kulorna vidare högt.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”