radio funderingar *hjälp*

Equilibrium

radio funderingar *hjälp*

Inlägg av Equilibrium »

Hej ni allvetande gurus där ute!

Nu är det såhär att jag kan inte ett skvatt om radios och ja hoppas någon kan förbarma sig över mig.

Jag har ett z-sordin headset och z-ptt med 3,5 mm pin. Jag behöver då få tag på en radio som funkar med den uppsättningen och har 3,5 mm uttag. Tips någon?

Mvh / Eq
Yes indeed I am god!

Tony Olausson

Re: radio funderingar *hjälp*

Inlägg av Tony Olausson »

Om det är en en-pins kontakt, kika på Baofeng UV-3R

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Är det inte bättre att titta på en bra radio och sen köpa en ptt som passar radio och headset?(Billigare om inte annat)
Känns som ett lite omvänt tankesätt annars.

Som sagt så är baofeng värt att kolla. Annars är Puxing att rekommendera. Jag har både px777plus och px888k. Skillnaden mellan dem är att 888k har dualband.
Du borde kanske kolla vilka frekvenser de har som du tänkt prata med. Så du inte köper någon som har en helt annan range.

Tony Olausson

Inlägg av Tony Olausson »

Håller med föregående talare. Har personligen haft både en Puxing 888, 888k samt Baofeng UV-5R.
Samtliga har fungerat kanon. UV-5R är billigare än 888k och lite smidigare, men samma funktioner i grunden.

Har sålt snart 150st UV-5R till allt från airsoftare, jägare och ordningsvakter till bevakingsföretag och krogar. Och alla är nöjda med både kvaliteten funktionerna.

Equilibrium

Inlägg av Equilibrium »

Jo jag håller med er och kommer helt enkelt köpa en puxing 888k, och en ny ptt till den. Har redan en topcom radio men den vill inte funka med uppsättningen. Tack iaf för svaren jag fått.

/ Eq
Yes indeed I am god!

Skriv svar