Liggunderlag

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Schh

Re: Liggunderlag

Inlägg av Schh »

Jag kör antingen FM's vanliga eller http://www.terrang.se/ProductInfo?i=MUL ... rogram=MUL duger bra på dom spelen det faktiskt använts

Genocide

Inlägg av Genocide »

Bästa och bästa. Det är personligt.
Laget köpte sina på Jysk för ca 300spänn. Självuppblåsande och funkar bra.

De hade en dyrare variant som var tjockare för oss med manlig kroppshydda;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Voodoo 1

Inlägg av Voodoo 1 »

Den Neo Air du länkar till är väldigt bra, har en sådan själv också. Komfort och värmemässigt funkar den väldigt bra, särskild med vikt/komfortratio i tankarna. Finns bekvämare, men då ökar vikten också.

Blocketlänken är en äldre variant, har för mig den hette typ scout eller sånt. Jag hade nog passat den. Självuppblåsbara är dessutom sällan självupblåsande ;) Man får alltid hjälpa till, ibland lite, ibland mycket. Då kan man lika bra ta en sådan som på Outnorth-länken.

Z-lite, och alla sådanne, är givetvis hårdare en luftmadras-typen, men jag tycker ändå att om man ligger på markunderlag, så är det helt ok (vanesak), men sover man på golvet i ett shelter/vindskydd, då blir det en obekväm natt :)
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614

maximillian

Re: Sv: Liggunderlag

Inlägg av maximillian »

Valet av liggunderlag beror mycket på vad man är ute efter.
Ett vanligt cellplast liggunderlag isolerar oftast tillräckligt mot markkylan men bidrar inte så mycket till komfort.
Dock väger dessa i jämnförelse ingenting, är det riktigt kallt använder man lämpligen två stycken ovanpå varandra.

Ett självuppblåsande bidrar till liggkonforten och isolerar oftast tillräckligt, om man ger sig ut på vintern kan man alltid komplettera med ett i cellplast.

Men dessa väger generellt mer...

Vilket märke man ska använda finns det lika många åsikter om som det finns friluftsmänniskor.

För egen del har jag i många år använt cellplastliggunderlag, dock inte så mycket när jag frilufsar utanför Airsoften då jag normalt sett inte sover på marken.

Har dock börjat bli "gammal" och känsligare för vad jag ligger på när jag sover och har precis skaffat mig ett Thermarest Trail Pro för komfortens skull.

Valet baserade jag enkom på att jag lånat ett sådant vid ett par tillfällen så jag visste vad jag får.

Tungt? Absolut, men jag räknar det som "bra" vikt eftersom en god natts sömn är bland det viktigaste man har i skogen, oavsett aktivitet.

appslapp

Inlägg av appslapp »

Vid 40...kommer exped,thermarest som är fyllda med dun(mer komfort) m,m bli mycket intressantare, jag lovar;)

Tungt;) är 800 gram tungt?.....det finns nog bra potential att gå ner 800gram i egen kroppsvikt hos de flesta istället för att snåla på komfort kontra vikt...iallfall hos mig själv, och brukar tänka så när viktjävelen kommer upp vid utrustningsköp;)
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

warnerfjord

Inlägg av warnerfjord »

Appslapp: tänker även samma när jag landsvägs cyklar, kompisen köpte kolfiber stolpe till sadeln för att spara 125g och betalade 1100kr. Då vart jag lite irriterad å fråga kan du inte pissa innan du åker? Istället ;)

appslapp

Inlägg av appslapp »

Ha ha....vanligt speciellt inom cykling med vikthets;) jag kan säkert lätta 10kg i egenvikt innan jag behöver leta lättvikt prylar om jag skall vara elak mot mig själv.

Till TS:
Om du vill ha bästa komfort/värmeisolering, kör på highend exped/thermarest så blir du inte missnöjd.
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Skriv svar