bra piplängd?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RescueTeam

bra piplängd?

Inlägg av RescueTeam »

Hej alla glada.
Jag är i startgroparna att införskaffa en ny M4a från ICS. Jag har planerat en ICS-238 (en CXP variant.)
Med denna har jag planer på att dels köra CQB/Standard med 90 och 130 cylle (övre gearbox).
Jag har även planer att skaffa en extra upper till vapnet för att slänga in en pipa som passar för semisniper och en annan cylle/gearbox i M170.
Vad skulle NI/DU rekommendera mig att köra för piplängd i semi snipern?

//R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Kocken149

Re: bra piplängd?

Inlägg av Kocken149 »

455mm kör jag på en m150 fjäder. Utg hastighet på 165m/s. Är dock frågande om en ics gearbox pallar en m170 fjäder? Lär nog behövas ett m-block.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Varför 170?

Den bössan lär du ju inte kunna köra med på de flesta spel.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Korta pipor är ofta mer pricksäkra, längre höjer främst utgångshastighet.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Schultz: Har du någon källa på det?
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Snarare praktisk erfarenhet hos mig och en mängd andra PTW-användare som upplever att TW5/CQB pipor går längre och bättre än m4/m16. Den korta föklaringen är samma som gäller för wideborepipor - helt enkelt att det är mindre chans att kulans riktning/spinn påverkas av att studsa mot pipan.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Själv har jag upplevt att det viktigaste är att matcha pipa med cylinder för att få bra resultat på presitionen.

baracken

Re: Sv: bra piplängd?

Inlägg av baracken »

Schultz skrev:Snarare praktisk erfarenhet hos mig och en mängd andra PTW-användare som upplever att TW5/CQB pipor går längre och bättre än m4/m16. Den korta föklaringen är samma som gäller för wideborepipor - helt enkelt att det är mindre chans att kulans riktning/spinn påverkas av att studsa mot pipan.
Du skulle inte kunna göra någon video för dy testar längd och innerdiameter? Tycker är det finns för lite info på det

Skriv svar