Magpul PTS MOE Rifle Stock -> PTW

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
nisse

Magpul PTS MOE Rifle Stock -> PTW

Inlägg av nisse »

Införskaffade en MOE Rifle Stock(Har varit våt i trosorna på stocken ett tag nu och självklart dök den upp på strikerairsofts hemsida) och i produkt beskrivningen står det ju självklart AEG och GBBR, då tänker man ju ja men den passar PTW om den passar WE oftast(jag tänkte så iaf) men icke.
Fick dessvärre inte med en gängad buffertube till stocken därav tråden, behöver feedback och hjälp för att nu fästa denna stock på min TW.
Har kommit fram till några lösningar.

Antingen så skaffar jag en mindre bit aluminium som jag gängar och gör ett hål i, skruvar fast den som en buffertube bara det att den inte sticker ut, mellan den "korta" buffertuben som inte sticker ut och capen som ska sitta i buffertuben sätter jag en mutter. Alltså ungefär på samma vis som du skruvar fast en m16 kolv i en AEG

Den andra varianten som jag nyss hittade via svart bälte i google är att skaffa koppar rör(eller liknande), gänga på utsidan och i andra änden på insidan, måtta upp samma längd som AEG buffertuben som följde med stocken och helt enkelt skapa en ny buffertube.

Problemet med båda lösningar är att jag varken har tillgång till cnc fräs, gängkloppa eller liknande verktyg så syftet med denna tråd är även att hitta någon med mekaniskt lagd som kan hjälpa till för en peng.
Eller finns det någon som har en bättre lösning(antar att det är samma sak med UBR och PRS stocken).
"Ninjas came with lions"

OlleBlue

Re: Magpul PTS MOE Rifle Stock -> PTW

Inlägg av OlleBlue »

Jag skulle nog kontakta striker i första hand med tanke på att det står klart och tydligt att gbbr infästningen följer med.
/Olle

nisse

Inlägg av nisse »

Nu har dom ändrat men mailade och bad dom testa om PRS buffer tuben passar, var så dum att jag inte provade själv i butiken.
"Ninjas came with lions"

FabianP

Inlägg av FabianP »

Jag kanske inte riktigt hajar detta men..
Buffer-tuben på gamla ptw:er (2012 o tidigare) är "milspec" dvs samma dimension som riktiga grejer? Årets PTW:er har tub med "aeg/gbb" standard? Är det inte bäst att skaffa stock som är "milspec"? Verkar som knepiga workarounds du grunnar på. Sry om jag är utei cyklar

Edit: Skrev förstås helt fel.. Ptw:n är Inte milspec utan civilian.. kan du inte sätta på en sån här?
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... or_PTW.htm
Lunar
LosPrimosLocos

nisse

Inlägg av nisse »

FabianP: Visst, om det vore så att buffer tuben till Moe Rifle Stock såg ut så.
Kollar du på denna produkt bild ser du att buffer tuben inte är alls lik en vanlig m4 stock.
http://www.strikerairsoft.se/tillbehor/ ... artod.html

Och för att specificera, den ska passa en DTW och inte en ptw, nu har jag dock ingen aning vad det är för mått på gängan hos min DTW men som sagt letar bara efter den enklaste lösningen.
En annan lösning är att få tag på en Full stock/m16 Buffer Tube till PTW och sen skaffar en längre skruv som går igenom stocken till buffer tuben eller moddar och fäster den buffer tuben jag fick med utanpå, alltså PTW Buffer tube till full stock -> buffer tuben jag fick med som ska skruvas in på vanligt vis via spring guiden fast fäster skruven i PTW buffer tuben(som är mycket kortare), frågan är om den passar min DTW.
Senast redigerad av 1 nisse, redigerad totalt 0 gånger.
"Ninjas came with lions"

FabianP

Inlägg av FabianP »

ojoj.. ursäkta min "björntjänst" ;)
Komplicerade grejer!
Lunar
LosPrimosLocos

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag tror jag har lösningen på ditt problem. Då jag har en gbbr buffertube från en UBR stock liggandes och skräpar.

Skriv svar