ICS vs. WE

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RescueTeam

ICS vs. WE

Inlägg av RescueTeam »

Hej alla glada..
Sitter nu i AS mörkret och funderar på nästa vapen projekt.
mina tankar lutar åt ytterligare en M4 doch så vill jag ha en med delad gearbox, och nej vet inte om jag vill lägga 10-12000 på en PTW.
Jag vet sedan kommer andra och säger men det finns billigare TW, men då infinner sig det faktum att övriga laget spelar med vanlig AEG (M4) och då kan vi låna ut magasinen om det skulle behövas..
Jag vet att jag tidigare ställt frågan om ICS vs. WE, men nu när WE har funnits ett tag med sin katana så kanske man har hunnit testa, klämma och känna...
Var iof sugen på en Airsoftsystems ASAR, men den verkar inte vara i produktion, eller så har jag bara inte hittat den.
Som det är nu står mitt val mellan en ICS CXP-16L (ICS-238) eller en WE Katana Raptor: vilken anser ni är bättre och varför?
Som sagt har kraven att det skall vara metall kropp, Delad Gearbox och att man skall kunna slänga in en mosfet för att kunna få semi-burst/auto funktion

Hoppas ni kan hjälpa mig i mina tankar...

R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)