Hej alla,
Jag såg denna bomb när jag surfade runt och tyckte den var ganska cool. Jag tänkte också bygga en bomb och vill gärna ha synpunkter. Mina tankar än så länge är så här(se nedan) men ni får gärna komma på fler förslag.
Tanken
En hög lysdiodrar(en i taget(slumpat) lyser och man måst släcka den genom att dra rätt sladd) (drar man fel sladdordning ökar nedräkningen tills alla sladda sitter i igen så får man börja om)
När man dragit ur alla (valt antal ovan) kommer den avbrytas och en långsignal ljuder då igen
Flöde
startknapp
|
|
Kolla så alla sladdar sitter i(annars skriv ut "sladd x är ej inkopplad, håll inne avbryt för starta om")
|
|
hur många min ska det va inna den sprängs?(ratta tills man valt exakt antal min tryck sedan på startknappen igen)
|
|
hur många sladdar?(ratta å välj, tryck sedan på startknappen, flera lika med svårare)
|
|
Klar för start(tryck på startknappen)(ett långt pip för start)
|
|
Startknappen inaktiveras
Avbryt
Avbryt knapp(håll inne några sekunder så stängs systemet av)
håller man inne startknappen så startar den om med samma inställningar som nyss.
För ändra inställningar måste man först avbryta den sen starta den igen
14 september 2012, 10:53:
idag ska jag till garaget och leta reda på
10 leds
2 knappar
2 rattar
1 ljudkälla
1 arduino
1 lcd
(små komponenter som motstånd finns hemma)
DIY-bombattrapp för scenariospel dantiberg version
DIY-bombattrapp för scenariospel dantiberg version
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.
Re: DIY-bombattrapp för scenariospel dantiberg version
Nu har jag byggt menyerna. bara jobba vidare med själva lysdiodrarna

16 september 2012, 18:30:
Någon som vet nån bra låda eller liknande som man kan bygga in allt i för få lite coolare känsla på det hela

16 september 2012, 18:30:
Någon som vet nån bra låda eller liknande som man kan bygga in allt i för få lite coolare känsla på det hela
Hej
Finns ju rs ammo lådor man kan använda annars kan man ta attache väskor hitta denna sida http://airsoftbomb.de/bilder.aspx håller på och försöker att bygga en egen har inte köpt delar ännu vart har du köpt dina ?
lite mer bilder på låda http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/ ... r-i-massor
Annars funkar väl pistol väska
Mvh
Kane
Finns ju rs ammo lådor man kan använda annars kan man ta attache väskor hitta denna sida http://airsoftbomb.de/bilder.aspx håller på och försöker att bygga en egen har inte köpt delar ännu vart har du köpt dina ?
lite mer bilder på låda http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/ ... r-i-massor
Annars funkar väl pistol väska
Mvh
Kane
Where the hell do you think you're going? You shot my hat off! For that I'll saw half of your head off! Nobody shoots Rokka's hat off and gets away with it!"
jag har än så länge bara köpt delar på kjell.com
Ser riktigt nice ut än så länge...lite intresserad av programmeringen bakom...programspråk...? kan man få se kod eller e den hemlig...
lite intresserad av att bygga en jag med men e inte super kunnig inom elektronik fast jag gick elprogrammet på gymnasiet...hahah...
men skulle va ett kul projekt för att friska upp minnet lite...

lite intresserad av att bygga en jag med men e inte super kunnig inom elektronik fast jag gick elprogrammet på gymnasiet...hahah...
men skulle va ett kul projekt för att friska upp minnet lite...
jag kodar en arduino (vet ej vilket språk det är, liknar c# tycker jag). Jag har absolut inget emot att dela med mig av koden. jag kör för tillfället med en sån här.
Köper du en sån så kan du lägga min kod direkt på den via usb. jag gick också el på gymnasiet en gång i tiden men all lödning till detta är jätte enkelt. Koden är inte klar än men vill du ha så långt jag har kommit än så länge så är det bara hojta till.
Glömde säga. att fördelen med att bygga den med kod tycker jag är att jag kan när som koda om den, fixa buggar eller lägga till olika sätt att använda den. den är därför helt dynamisk.
Köper du en sån så kan du lägga min kod direkt på den via usb. jag gick också el på gymnasiet en gång i tiden men all lödning till detta är jätte enkelt. Koden är inte klar än men vill du ha så långt jag har kommit än så länge så är det bara hojta till.
Glömde säga. att fördelen med att bygga den med kod tycker jag är att jag kan när som koda om den, fixa buggar eller lägga till olika sätt att använda den. den är därför helt dynamisk.
-
Hur går det för dig i ditt bygge??
av någon anledning så är det lagt på is, kanske borde ta tag i det. Allt är nämligen klart, ska bra lackas och monteras.
Ska försöka ta mig i kragen
Ska försöka ta mig i kragen