vilket märke på G17/G18C?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
Genocide

Re: vilket märke på G17/G18C?

Inlägg av Genocide »

Ska beställa 1-2 stycken från d-gear inom kort.
Återkommer då.

Ska tydligen finnas olika versioner.
Cnc mantel och inte cnc mantel etc.

Dock läst att de ska vara extremt bra kopior.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Mason

Inlägg av Mason »

Härligt! Försök få hem version med rätt markings! Kan vara svår att hitta men jag har sett den på några ställen. Här tex http://www.asiaairsoft.com/index_eprodu ... ts_id=2702

Sen måste du prova Co2 magasinen :D

FabianP

Inlägg av FabianP »

Läste om Stark Arms.. Verkar innovativa/snygga men funktionellt ska KWA vara bättre. Starks G19 har dold omkopplare till full auto. Tror Inte på full auto efter havererad WE G23..
Lunar
LosPrimosLocos

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Stark Arms G19 & G17 är riktigt fina, grymt snygga trades om man är ute efter sånt, väldigt billiga också. Fick hem dem för under 1000 lappen. Dock så presterar KSC/KWA/ASG versionen bättre...

Mason

Inlägg av Mason »

@FabianP
Bättre på vilket sätt? Vart har du läst?

@Dj komodo
Samma fråga egentligen. Hur menar du presterar bättre. Precision? Utgångshaftighet? Hållbarhet?

ASG Har jag känt på och då har manteln haft lite vobbel. Det var tråkigt.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Är det inte meningen att det ska vara så?

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Min TM G18 med SD mantel på vobblar inget alls. Har guarder frame till min ska tilläggas. Jämförde med We g17 och det var som natt och dag gällande just vobblet. Om det ska vara vobbel eller inte på RS förlagan vågar jag inte svara på. Dock föredrar jag utan vobbel på as varianten hursom.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Jag har en del vobbel på min KWA/ASG 19. Har läst lite snabbt om det och på RS-förlagan verkar det förekomma en del vobbel.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Har ingen som helst vobbel på min stark arms, väldigt lite vobbel på min ksc/kwa. Jag menar att ksc har stabilare internals, skönare kick och bättre precision ( har jag upplevt) samt att ksc har ett större utbud av uppgraderingar (tror jag). Dock så är Stark arms grymt mkt snyggare...
IMG_4193 (Custom).jpg
IMG_4195 (Custom).jpg
IMG_4197 (Custom).jpg
IMG_4207 (Custom).jpg

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Ok, gick ned och kände på min nu också och den hade mindre vobbel än jag mindes. Går att rucka lite åt sidorna men extremt lite.

En fråga till dig Dj_komodo. Din KWA, har du bytt mantel på den? Jag köpte KWA-pistolen från Röda Stjärnan och fick en ASG-brandad (vilket jag förstår är samma sak i princip). Dock har inte mina några fina trademarks. Det står bara ASG 6mm.

Skriv svar