Mekhjälp malmö

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Ahlgren

Mekhjälp malmö

Inlägg av Ahlgren »

Hej,
är där kanske någon vänlig själ som kanske vet varför min Dboys m4 slutar mata ibland, kulorna ramlar ut, kulorna etsas fast vid hophuset, batteriet höll inte så länge nu förra spelet heller men det är ju ioförsig ett nimh-batteri och det var väl 0-gradigt ute?

Om där är någon i malmö trakten som kan meka och känner sig manad att hjälpa till så får du gärna hjälpa till:-)
Skriv ett PM

Börjar ångra att jag beställde den lite just nu via TWG:-(

/Andreas

Schultz

Re: Mekhjälp malmö

Inlägg av Schultz »

Vad menar du med att kulorna ramlar ut?

Det är fullt normalt att de sista 3-5 kulorna i ett magasin aldrig matas upp utan trillar ut vid magasinbyte.
Vad använder du för kulor och magasin?
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Ahlgren

Inlägg av Ahlgren »

Alltså ut ur pipan, dom ska inte ramla ut det hållet;-)...
Att dom ramlar ut där du sa förstår jag att det är så om man inte har såna fina dyra mag där inga ramlar ut (som på ett pistol-mag)

Genocide

Inlägg av Genocide »

Du har ett dåligt hopgummi. Byt det;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

OlleBlue

Inlägg av OlleBlue »

Du kan ju testa att ställa hopen lite med om du inte gjort det än, kan göra susen. Annars byt gummi som geno påpekade.
/Olle

Ahlgren

Inlägg av Ahlgren »

jag tog tag i saken nu o var asförsiktig o delade på vapnet, jag tog av överdelen från underdelen(pistol greppet) och så testa jag att skjuta.
vapnet vill skjuta men "orkar" inte, dvs där kommer ljud men inget mer. det låter från en silvrig cylinder som verkar driva iväg kulorna (kolla bild, inte mitt vapen på bild..)

Genocide

Inlägg av Genocide »

Du ska nog inte pilla så mycket mer om du inte har kunskap.
Kommer sluta med att du måste ge iväg bössan till någon kunnig i fryspåsar där delarna ligger löst för att du inte får ihop det...

Trust me...jag har fått MÅNGA sånna.

Ta den till någon mekkunnig som hjölper dig och visar hur man gör.
Finns säkert flera!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Ahlgren

Inlägg av Ahlgren »

Nä det har du rätt i, jag tänkte inte pilla mer nu... Jag tar henne till röda stjärnan i malmö o ser vad dom säger:-)

Indeeptrouble

Inlägg av Indeeptrouble »

Läste ditt inlägg och känner igen det där med att den inte riktigt orkar mata och att det rullar kulor ut ur pipan,hade de problemen när jag först fick mitt vapen, så jag lämnade in den på butiken och han sa att det var batteriet jag hade som var defekt och att mitt vapen matade hur fint som helst när han testade den. Hade också ett NiMH.

Lösningen var ett Lipo batteri, nu funkar den felfritt.
Using Tapatalk

ohman

Inlägg av ohman »

Tycker det låter som pistongras, men ta den till röda stjärnan så fixar de till den ganska kvickt misstänker jag.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar