Kom fram till att nozel är ett måste, inte på grund av att kulor puttas tillbaka i maget, för det gjorde dom inte, måstet är om man ska använda sig av ett hop-up-hus så måste man ha något som trycker fram kulan i hop-upen för att det ska bli någon form av försegling mellan pipa och kula. Om kulan inte tryckts in i hopen så passera lufta bara runt kulan, till slut så sugs den in i pipan. så utan nozel får man ojämn matig av kulor eller snara skit dålig matning av kulor och och masa luft spill
En snurrande ventil lät som en bra ide förs men sedan fundera jag lite mer om den snurr så kommer den inte stanna på direkten när man släpper avtryckaren den kommer forssätta snurra en stund efter man släpper
något jag fundera på är om man kan bygga ett hop-up -hus göra vinkeln av kulornas ingång lutad något snet bakåt även närmare hop-up-gummi och när dom väl kommer in i hop-up huset så är det samma diameter i hopen som i pipan då behövs det inte någon nozel då kommer det fungera som en bläster pistol,,,,, tror jag

dock misstänker jag att tät lösning utan nozel kommer resultera i pip-stop
Dock tror jag starkt påen solenoid som kan slår på och av luften är ett måste sedan får man montera en liten motor som bryter strömmen till den av på osv eller kretskort
14 oktober 2013, 12:23:
Fundera lite nu på jobbet om man tar en turbin och kopplar en Solenoid efter trubinen så kommer trubin stana när man stryper luften, och trubinen kommer då koplas till nozel och ytliager en solenoid som kommer trigas var gåg nozel har matta in kula i pipan innan allt en relator för rpm och andra solenoiden har säparart kopligen med regalotor för fps.
Innan har jag tänkte fel att allt ska gå på samma luft krets
14 oktober 2013, 12:58:
Eller vet fan osåker på om en turbin tvär stanar om man stryper luft flödet utt om det var vätska så är jag säker på att den skulle stana moste pora lite nu i praktiken
15 oktober 2013, 09:52:
Skrotar iden med turbin. om den går helt fritt så stanar den inte om man stryper flödet utt och om man belstar med saker den ska driva så går den väldigt sakta i gång eller inte alls om man inte hjäler den dock bromsa den upp snabare när den är belstad...... Tror mer på en pistong som slår fram och tilbaka likt en luft driven stiksåg.
Det går säkert och bygga något luft drivet som fugera felfritt om man vet vad man håller på med och kan räkna utt hur stor trubin eller pistong som behövs, Men nu vet jag inte vad jag håller på med, så tror det blir nog lätasta och bygga den med motrer och kug nozel och triger för luft flöde som ulöses av en el motor där i genom får jag inte något luft spil som används till mating
Något el drivet som ska röra sig fram och tilbaka cirka 8mm borde man kunna klura utt något som är drift säkert och låg volym på
15 oktober 2013, 11:03:
En luft driven pistong är mycket lokade ide med en fjäder som tryker i hopden så fort luft tryket stägs av för den skulle kunna fungera då skulle ma även kunna bygga in en matel rölse på den dock är alla luft drivna pustonger som kan trykas tillbaka med en fjäder pysade =mycket luft läkande