Hej, jag har nyligen köpt mig en ny highspeed motor från GFC: Tornado F2 High Speed motor. Det är så att den är aningen bredare än originalmotorn och passar inte i handguarden till min M4 G&G.
Jag har testat dra kablarna på flera olika sätt men det verkar som om det är självaste kuggen som tar i och inte riktigt styrs ner i hålet till gearboxen.
Är det någon som har något tips eller alternativt vet om en handguard det kan passa i?
Motor passar inte i M4
-
Re: Sv: Motor passar inte i M4
Du skulle ju kunna slipa upp hålet i pistolgreppet lite. Kanske får ta lite i gearboxen med.
Re: Motor passar inte i M4
Varit med om att "kragen" på motoraxeln är för bred för att passa i hålet i handtaget. Löses med att man borrar/filar upp hålet en mm eller så. Tar du bort handtaget och försöker trycka igenom motorn uppifrån så ser du direkt om detta är problemet.
Har testat nu att motorn går ned i pistolgreppet så det verkar vara gearboxens hål som inte riktigt är helt centrerat eller för litet. Frågan är dock om motorkuggen kommer att komma in snett och inte passa riktigt rätt om jag filar upp hålet i gearboxen.
Jag får titta lite närmare när på det när jag har mer tid
Jag får titta lite närmare när på det när jag har mer tid

Borde inte vara något problem. Om din gamla motor inte kom in snett så gör inte den nya det. Det är ju inte hålet som bestämmer motorns vinkel.