Råd för att täta bössan. Även nytt gummi och pistong.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
FaniSkogen

Råd för att täta bössan. Även nytt gummi och pistong.

Inlägg av FaniSkogen »

Ska nu ta tag i lite saker som bara ligger här.

Har två gearboxar som verkar lite otäta. De båda har cylindrar som är täta. Sätter fingret för och trycken in pistongen och det tar tvärstopp. Sätter jag dit nozzlen så är det inte längre tätt, pistongen går att trycka in.
Ska det sitta o-ringar mellan cylinderhuvud och nozzle? Det gör det inte på någon av dessa.

Är det lika bra att köpa nya nozzlar eller går det att täta på något vis?

Jag skulle också behöva en ny pistong och har förstått att Dream Armys med ståltänder som finns på RSM är bra?

Funderar också på nytt hop-upgummi. Vilket rekommenderas? Har kikat lite på dream army, madbull men även R-hop.

Tack på förhand!

TwinkleDew

Re: Råd för att täta bössan. Även nytt gummi och pistong.

Inlägg av TwinkleDew »

Dream Armys Lila pistong med ståltänder är sketabra :)

Köp Dream Armys Nozzle med o-ring.

Gummi kan du köpa guarders genomskinliga.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Låter fint! Kostar ju inte mycket så kanske är lika bra att slå till på den till samtliga bössor som har plasttänder.

Så ny nozzle med o-ring är det som gäller? I ena bössan är nozzlen av någon metall tror jag, går det bra att enbart köpa en ny lös o-ring till denna i lokala affären tro?

Så guarder-gummit duger lika bra?

Och så en sista fråga, silikonfett, visst är det det som gäller att kleta in kuggar, pistong osv i?

AKalrss0n

Inlägg av AKalrss0n »

Vad det gäller din sista fråga...

Jag följer själv Skepparn's förslag när det kommer till smörjmedel. Funkar exemplariskt
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 20&t=14474

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Tack, får bli en flaska sådant senare idag!

ohman

Inlägg av ohman »

R-hop är enligt utsago överlägset allt annat, men kräver en del pyssel för att det ska fungera. Annars är Guarders genomskinliga (upp till 120 m/s ungefär) och Madbulls blå shark-gummi (110+) fantastiskt bra.

När det gäller dina nozzlar, om de inte har något o-ring så har de troligen inte haft någon heller, lika bra att shoppa nya "airseal"-nozzlar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Kör CQB-trim på mina i nuläget. Skönt att slippa tänka på säkavstånd och trevligare för folk att bli träffade i överlag :)

Försöker få dem att gå så långt och rakt som möjligt med denna utgångshastigheten.

Ett plus är om det finns på RSM då jag tänkt köra en order där då jag fått bra intryck därifrån hittills. Funkar dream armys? Eller finns det annat rekommenderat där? Eller är det bäst att göra en separat order på ett guardergummi från annan butik?

Men nytt gummi och nozzle bör då göra susen tro? Precpipa sitter på M4an redan.

Sen undrar jag om dream-army pistongen fungerar på olika sorters gearbox? Den TM AUG jag har är ganska gammal, minst 8 år. Där sitter motorn fastskruvad i gearboxen, är det en V3 då tro?

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Angående beställningen tycker jag du skall beställa från Hong Kong, om du inte har bråttom...

Mycket billigare, dom har allt, låg frakt.

Lycka till!
Prickskytt

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Har inte brottom och det skulle vara ett alternativ. Dock bra att stödja inhemska butiker också :) Handlar inte heller om särskilt mycket pengar.

Pistongen, är det något som passar på både V2 och V3-boxar?

ska vara till en minst 8 år gammal TM AUG.

ohman

Inlägg av ohman »

Vanliga pistonger passar fint i både V2 och V3 (och ja, din Aug bör vara en V3). Det finns specialvarianter på pistonger t ex för SR25, men det bör inte vara något som du behöver bekymra dig över i ditt fall.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar