Tjo.
Jag har införskaffat en a&k m870 som jag tänkte pimpa ut lite
Fråga 1: Det är en modell med "medium barrel". Får jag en matchande längd på forarmen/magasin tuben om jag köper ett G&P M870 Forearm Set Sand.
Fråga 2: Jag testade ett kortare magasin för att slippa dom fula utstickande magasinen. Det satt så tight att jag fick slå ut det med mejsel. Är det någon här som vet om det är olika dimensioner på dom olika tillverkarnas magasin eller om det helt enkelt är kass magwell på kinabössan ?
m870 frågor.
Re: m870 frågor.
Kinabössan (A&K) är på sätt och vis en kopia på G&P CA870. Dock inte hundraprocentig då hoppen sitter på sidan av vapenkroppen vid patronutkastet etc.
Docks ska det kunna gå att använda de korta magasinen med lite modifikation, som det så fint heter. Dock har jag inte provat detta själv, och tvilar på att det är något man gör i en handvändning.
Vidare kan passformen på G&P:s reservdelar vara tveksam, som bäst, på kinakopian med tanke på hur de utformat, exempelvis, magasinbrunn, hopp, med mera.
Docks ska det kunna gå att använda de korta magasinen med lite modifikation, som det så fint heter. Dock har jag inte provat detta själv, och tvilar på att det är något man gör i en handvändning.
Vidare kan passformen på G&P:s reservdelar vara tveksam, som bäst, på kinakopian med tanke på hur de utformat, exempelvis, magasinbrunn, hopp, med mera.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...
Re: m870 frågor.
Okay tack för svaret. Jag har hunnit beställa extra delarna. Fungerar det inte så får jag väll köpa den billigaste g&p hagelbössan då jag har alla externa delar och det är ju dom som kostar pengar.
Ang magasinen: Internet säger att man skal kunna använda dom om man kapar bort en liten plastbit. Det fungerar men magasinet fastnar så att man inte får ut det igen.
Ang magasinen: Internet säger att man skal kunna använda dom om man kapar bort en liten plastbit. Det fungerar men magasinet fastnar så att man inte får ut det igen.