Celcius DTW MX3 Sönder?

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
Genocide

Re: Celcius DTW MX3 Sönder?

Inlägg av Genocide »

Auuu precis
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Swalas
Admin
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999

Inlägg av Swalas »

Att tillägga kan vara att, vanliga DTW MX3 har 08 trigger, bytte just ut all el till E-tiny på en bössa, inga problem med trigger..

d3sp0

Inlägg av d3sp0 »

Detta är intressant... Fast det svarar tyvärr inte på frågan varför bössan nu är helt död... Dvs boltrealesen får inte ens blåa lampan att lysa. Har bytt säkring. Kontrollerat att motorkablarna är löddade på rätt plats( tack för tipsen). Börjar tro att hela mosfeten är körd, alternativt ecu+mosfet. Tråkigt fast jag är ändå ute efter en etiny-lösning då jag siktar på att bygga en L119a1 och behöver kunna sätta på en car-15 stock. Kanske är de högre makterna som skyndar på mitt bygge.

OlleBlue

Inlägg av OlleBlue »

Jo, det svarar på varför bössan är död, kolla om triggern trycker på ECUn, gör den inte det när du trycker av har du det problemet med för kort trigger. Har feten blivit bränd i öppet läge så skjuter den så fort man trycker i ett batteri, och det gör den ju inte.

d3sp0

Inlägg av d3sp0 »

Nu får du nog förklara... Menar du att triggern måste nå ecu för att boltreleasen skall kunna aktivera ecu och därmed få blåa lampan att lysa? Med tanke på att det senare faktiskt gick att göra ett par minuter innan dem dog helt motsäger ju detta påstående. Har jag fel?

fester

Inlägg av fester »

Kan va så jävligt att Switchboarden (EL 002) har kontakt med lowern. Detta gör att bössan agerar död!
Eller är SB inte frisk.
Hade detta fel på min nyligen och bössan var död som din, bytte till ny SB och då fungerade den igen!
Mina Affärsredovisningar

-CTW-
-DTW-
-Cyma Mp5-ASCUII-
-Cyma Mp5K-

OlleBlue

Inlägg av OlleBlue »

d3sp0 skrev:Nu får du nog förklara... Menar du att triggern måste nå ecu för att boltreleasen skall kunna aktivera ecu och därmed få blåa lampan att lysa? Med tanke på att det senare faktiskt gick att göra ett par minuter innan dem dog helt motsäger ju detta påstående. Har jag fel?
Har inte läst att du kunnat skjuta med den och sen dött, då är det självklart inte fel på triggern. My bad.
/Olle

Skriv svar