Hej,
Jag har en M4 där det oftast går att skjuta på safe-läget. Avtryckaren går lite trögare och det är som att den går över ett "hack" mitt i.
Antar att något är utslitet?
Lite besvärligt då jag gärna vill använda funktioenen. Nu blir det till att vara extra noga att ta ut magasinet och torrskjuta vilket man väl alltid bör göra ändå. Men jag vill att den ska fungera.
Så, har någon ett tips på vad jag kan prova?
Safe på vapnet fungerar ej.
Re: Safe på vapnet fungerar ej.
Låter som tappet-plate kan vara utsliten eller trasig.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
PostNord FAQ
Du tänker på selector-plate va, Wiggen?
Jag tycker det låter som din Trigger saftey cover har blivit dålig. Byta den eller kanske bara se över den kanske räcker.
Har ett par sånna liggandes så hojta om du vill ha en.
Jag tycker det låter som din Trigger saftey cover har blivit dålig. Byta den eller kanske bara se över den kanske räcker.
Har ett par sånna liggandes så hojta om du vill ha en.
Re: Sv: Safe på vapnet fungerar ej.
Precis som G-enis säger är det säkerligen safety pin'en/latch'en som strular. Alltså den svarta plastgrejen framför avtryckaren på den här bilden:
http://www.airsplat.com/images/deepfire-m4-aeg-18.jpg
Öppna boxen och kolla att den hindrar avtryckaren på safe. Kostar inte så mycket att köpa ny.
http://www.airsplat.com/images/deepfire-m4-aeg-18.jpg
Öppna boxen och kolla att den hindrar avtryckaren på safe. Kostar inte så mycket att köpa ny.
@G-Enis:
Såklart! Skyller på att det var tidigt
Såklart! Skyller på att det var tidigt

"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
PostNord FAQ
-
Tack, ska kolla upp detta!
Vet vilken del ni menar då det varit en av delarna som trilskats när jag har varit i kast med att sätta ihop gearboxen igen. Vill gärna klämma sig emellan
22 november 2013, 14:12:
Kan någon skicka en länk till en sådan del någonstans?
Vet vilken del ni menar då det varit en av delarna som trilskats när jag har varit i kast med att sätta ihop gearboxen igen. Vill gärna klämma sig emellan

22 november 2013, 14:12:
Kan någon skicka en länk till en sådan del någonstans?