uppgraderingsdags! tips ?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
poppop

uppgraderingsdags! tips ?

Inlägg av poppop »

Tjena. Kör med en Magpul CQB bössa: http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=16727 (internals verkar vara gjort av G&P)
Funderar på att uppgradera med lite interna grejer, å eftersom jag är ganska obekant med det interna så vill jag gärna ha hjälp från er mer erfarna :) Vilka delar bör man börja med att uppgradera?
Tror redan jag har high speed kuggar i efter en reparation av frysen. Ny highspeed-motor köper jag nog begagnad.
Har ungefär 1200 jag hade tänkt att lägga på internals. Tips på vad som är bra och inte? Hade tänkt att köra från Rödastjärnan. men ge gärna förslag på från andra sidor om de delar ni tänkt ut inte finns på "RS".

De jag är ute efter i uppgraderingen är att få bössan att skjuta längre,rakare och vara mer stabil. Skulle nog även vilja, om möjligt, ha möjligheten att byta till en starkare fjäder vid skogsspel.

Kan väll även slänga på om någon har kunskap om de. Bössan slutar ibland att skjuta i semi och funkar igen efter man switchat över till auto och trycker iväg en kort skur. vad göra ?^^

Tack, mvh Poppop

Oiric
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008

Re: uppgraderingsdags! tips ?

Inlägg av Oiric »

För att få längre och rakare kulbana skulle jag rekommendera att enbart uppgradera de delar som är mest vitala för att uppnå just det. Hopupgummi och pipa är det du borde lägga mest fokus på.

Pipa: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... 03mm-18867 Välj 300mm
Hopupgummi: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... ikon-19849

Eventuellt kan du även köpa en nytt hopuphus om det är så att det du redan har i bössan inte är bra: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... tall-19720

Om bössan rullar på som den ska i dagsläget så finns det ingen anledning att byta något inne i gearboxen.

Hur menar du att bössan ibland inte skjuter på semi? Försöker den dra runt men inte orkar eller händer absolut ingenting (inga ljud alls)?
Om det är så att bössan låter som att den försöker dra runt men inte orkar så kan de bero på att motorn har snurrat lite extra efter att du har släppt avtryckaren och således komprimerat fjädern vilket i sin tur gör att motorn inte orkar. Avhjälps enklast med en kortare skur på auto. För att slippa detta kan man antingen byta till en mjukare fjäder eller köpa en High Torque motor. Eller så kan man slå på stort och köpa ett sånt här när de kommer in i lager: http://www.btcairsoft.com/spectre_v2gb

Jag skulle personligen fokusera på de delarna jag länkade högst upp eftersom det är vad som får kulan att göra det den ska.

poppop

Inlägg av poppop »

Tackar för tips å råd! :)

När problemet väl uppstår vid semi så låter de första "problemskottet" som ett hack typ. sen äre dött. så de skulle kunna vara problemet du föklarade. tack för de med!

Mason

Inlägg av Mason »

Googla lite på R-hop om du vill uppgradera på riktigt. :)
Kombinera med Orga pipa + Prowin hopuphus.

Grejar du det har du precision och range!
Resten av boxen kan du köra tills den rasar fixa den då ;)

poppop

Inlägg av poppop »

R-hop verkar riktigt häftigt. Dock blir de ett senarare projekt isåfall ^^ men tack för tipset, intressant!

Hjaldrgod

Inlägg av Hjaldrgod »

Tjena!
Jag har exakt samma bössa som dig, hade samma problem med eldomställaren jag också, slutade funka på semi, bara ett trögt ljud från bössan kom fram, detta var direkt efter jag köpt den. Skickade tillbaka den och dom kollade upp det och sa att det hela berodde på att den var dåligt smord så den hängde sig ibland.
Kanske inte var mycket till hjälp men så var det för mig iaf.

kungaron

Inlägg av kungaron »

Har haft den M4an du har. Du har fått bra svar ser jag :)

Som nämnts så skulle du lägga cash på pipa och gummi. Hophuset ska vara i metall och håller bra kvalité så jag ser inte att du ska byta det.

MEN nåt som är en tidsfråga innan den rasar på den där bössan är pistongen. Byt till t.ex Dream armys pistong med metalltänder.

Speciellt om du kör High speed. Då kommer kuggen rensa plastpistongens tänder rätt snabbt. Tidsfråga som sagt.

Vad kör du för trim? Upp till 110 ser inte jag nån idè att byta motor. Du har väl m120 motorn i va?

Är du ROF freak eller responstid? Om respons så ser jag Element High tourqe som ett bra alternativ. Mindre rof men snabb respons. Samt du undviker matningsproblem.

Mosfet skulle också vara bra som nämnts.

Jo jag har också haft det problemet med att den låser sig på semi. Löstes med Mosfet.

Mvh

poppop

Inlägg av poppop »

Har nu bytt gummi,innerpipa och hophus . Å nu äntligen så skjuter den mer än 20 meter igen. :D Böt först bara pipa och gummi men de blev samma dåliga resultat.
De var tydligen inte nå highspeed kuggar i, så får vänta att pilla med gearboxen tills den rasar.
Bössan gick stadigt 96-98. så har väll nån fjäder där runt :)
Skulle nog säga att jag är mer av responstids "freak". Vill inte ha onaturligt hög ROF så :)
Mosfet kommer nog införskaffas snart då semi krånglar rätt mycket med 7.4V. får se vad den gör när jag går upp till 11.1 igen.

Tack för svar alla!

poppop

Inlägg av poppop »

Nu är också frågan vad för Mosfet som kommer funka bra ? hade nu tänkt att beställa från Gunfire.pl . några tips på vad som funkar ?

Skriv svar