Jag tycker egentligen detta är något som borde ligga på arrangörsdelen av forumet när jag tänker efter.
Lösningen på det här problemet ligger ju mer i deras intresse. ( inte för vi spelare inte skulle intressera oss för lyckade spel)
Om tillräckligt många arrangörer ser problemet och tar det på allvar så går det ju att agera.
Ett alternativ för ARR skulle isåfall kunna vara att tillsammans sätta ihop en mall för hur en grunt ser ut. Dock så tror jag att jag kommer byta ut termen grunt till regeringssoldat då det blir mer precist. Arbetet för soldaten är detsamma.
Den här mallen säger då att "den här" uniformen gäller, och att det här kroppsskyddet och hjälmen ska användas. Känner att jag upprepar vad jag skrivit innan men lite kåt på respons är jag
Looken behöver ju definitivt inte vara precis det jag föreslog innan med Afghan National Army, men håll med om att det är ganska universalt. Byter man ut flaggor till andra som matchar scenariot så kan det nog styrkan fungerar som vilken regeringsstyrka som helst.
Fördelarna med en sådan här mall blir ju att ju att man som spelare skulle ha tillgång till en mängd olika Milsim genom att byta ut eller lägg till någon minimal detalj. Styrkan går dessutom använda för "båda sidor" i ett spel.
Om arrangörerna är intresserade och villiga att arbeta tillsammans med andra arrangörer så kan ni nog sätta ihop en mall som kan bli rätt attraktiv. Kom överens om något som fungerar för majoriteten av er och försök göra kittet så billigt som möjligt.
Dyker detta upp som alternativ på flera stora spel så är det ett säljargument bara det, och jag skulle definitivt införskaffa grejerna som behövs. Jag tror många nybörjare också skulle ha lätt för att göra det, om det går att "återanvända".
Har någon arrangör problem med att locka deltagare så kan man kanske ha rabatterat pris för den här styrkan och kanske locka spelare som redan har kittet. En sån grej skulle definitivt stärka för alla kommande spel och skapa en stabil grund för svensk milsim.
Det vore häftigt att se om det här skulle fungera och om det skulle sälja!
Med lite finess och känsla för detaljer + smuts och lera, så tror jag en sån här stryka skulle kunna blir rätt grann att se på. Särskilt om dom råkar bli 15-20 stycken på samma ställe