Fler grunts på milsim?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
PerceptIon

Re: Fler grunts på milsim?

Inlägg av PerceptIon »

Det som jag upplever det som är att det finns ganska många som vill lira SF just för att ursäkta att köra med lite blandade prylar. Visst finns det folk som gör asschyssta SF impressions, men känns inte som att det är så många.

Sen är det ju pisstråkigt att SF inte är special, då majoriteten vill vara SF.
Mace skrev:
Brittiska royal marines, bara västen rullar loss på över 4000:- :roll: , det är den brittiska gen ops västen alla brittiska förband kör med nu! Finns inte som AS klon över huvudtaget!
Näe, ungefär hälften av det nu för tiden, om inte mindre. Alltså osprey mk4 med alla fickor. Prisläget på MTP grejer har sjunkit i botten...

Skimutis: Vad menar du med "mindre grupper"? Är man över 6 pers kan man ju vara liten squad grunts liksom. Sen handlar det ju helt om vad man ger dom för uppgifter på milsimet...

tarmpaket

Inlägg av tarmpaket »

@Mace : Mja 4 tusen är väl vad jag betalade för min för 3 år sedan, en snabb sökning på ebay på mk4 osprey så ligger dom flesta under tusenlappen. enda stället jag har sett en sån dyr MK4 på senaste tiden va väl på desertrat

Om det skulle finnas folk som faktiskt är intresserade av en grunt impression i brittstuk alternativt har ett eget gruntlag, hör gärna av er till oss i QoT, vi samarbetar gärna med lite grunts så det inte bara är SF på fältet :)

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Ursäkta min väldigt dumma fråga kanske.. men vad är SF? Special förband? kan det vara så enkelt?
I reject your reality and substitute my own!

Namboy

Inlägg av Namboy »

Ja, eller "Special Forces".

Fler grunts i allmänhet (US, UK, t.o.m. svenskar!) hade aldrig skadat. Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att spela som USMC grunt eller någon brittisk gentleman. :)
Senast redigerad av 1 Namboy, redigerad totalt 0 gånger.
"We're surrounded. That simplifies things."

Mason

Inlägg av Mason »

Bild

Bild

För att förtydliga vad jag sa om billigt.
Woodland uniform - 10 dollar på ebay ofta- OM du inte redan har den vilken du borde :)
PAGST 111 kr med frakt
Kroppsskydd-150 kr.
Alice fickor - 3 för 34 kr såg jag sist.
Går ju att hitta andra passande fickor billigt för den delen med. En chicom utan på västen hade fungerat bra. Chicom är runt 100 med frakt.

Kombinera detta med en flagga någonstans på gearen. Afghansk/Transnistrisk/Syrisk... Eller nu vart spelet utspelar sig

Mace

Inlägg av Mace »

Oj, ja det va ju najs att priserna droppat!
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

för att bidra till samma goda anda som qot, vi lirar gärna med andra gruntlag och åker gärna med andra Usmc gruntsför att bilda en större enhet
CTR EP3 Championship White, nuff said

kreator

Inlägg av kreator »

Vårat nybildade lag har gjort så att vi har en uppsättning sf shit och sedan så har vi även en "grunt-ish" loadout: Marpat bdu, khaki/cb/lortig väst och nån gammal mich. Kanske inte 100% autokorrekt för milsim hardkåår men vi faller ju iaf in i enhetligheten vid en större gruppering grunt-a-likez.
Måste det vara på detaljnivå?
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

finns inga måsten i vår hobby, allt ligger på arrangören/lekledaren ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

kreator

Inlägg av kreator »

Det är tråkigt att vakna upp mitt i natten och bli misshandlad med tvålpåslakankombo av alla som inte tkr man är grunt nog :)

Hur känner ni vanliga dödliga?
Ex: jag dyker upp i marpat, rrv som hålls ihop med hjälp av krylon bestyckad med totalrandomfickor, en m16 och min sf boomstick som reservbössa .

Minns hur poppis det var när jag ville köra CIRAS i lumpen liksom...
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Skriv svar