Tillverka spelsäker plastkniv från avgjutning?
Tillverka spelsäker plastkniv från avgjutning?
Jag har en Cold Steel SRK som del i min gear, men av uppenbara skäl vill jag inte bära med den på vanliga spel, lajv o s v. Men jag vill ändå ha något i knivens kydexskida.
Vet någon om det går att göra en avgjutning av den så den passar? Nån som kanske till och med kan hjälpa mig med det?
Eller finns den modellen kanske som övningskniv (liknande Red Guns, t ex)?
Vet någon om det går att göra en avgjutning av den så den passar? Nån som kanske till och med kan hjälpa mig med det?
Eller finns den modellen kanske som övningskniv (liknande Red Guns, t ex)?
Re: Tillverka spelsäker plastkniv från avgjutning?
Ser inget fel i att ha med den där. Du lär ju inte hugga nån med den.
Bra att ha som verktyg eller om man skulle fastna med en remm i något och det krisar.
Bra att ha som verktyg eller om man skulle fastna med en remm i något och det krisar.
jag har nästan alltid med mig en riktig kniv sittandes lätt tillgängligt på västen. Är man ute i skog och mark kan man hitta många användningsområden för det.
Vissa spel tillåter ju dock ej riktiga knivar och då kan även jag tänka mig fördelar med en snygg avgjutning istället för en ful bofferkniv. bara den inte ser för verklig ut.
Skulle nog rekommendera att göra en enkel gips avgjutning. Gipsbindor som du formar runt kniven så gott det går. skär upp och så har du ett "negativ". Fyll negativet med någon bra gummi massa eller liknande. Sedan får man putsa och skära till ojämnheter och så. Material borde finnas att införskaffa på hobby affärer.
Annars finns ju Clone-a-willie på teknikmagasinet haha. men kanske bli lite väl sladdrig kniv.
Vissa spel tillåter ju dock ej riktiga knivar och då kan även jag tänka mig fördelar med en snygg avgjutning istället för en ful bofferkniv. bara den inte ser för verklig ut.
Skulle nog rekommendera att göra en enkel gips avgjutning. Gipsbindor som du formar runt kniven så gott det går. skär upp och så har du ett "negativ". Fyll negativet med någon bra gummi massa eller liknande. Sedan får man putsa och skära till ojämnheter och så. Material borde finnas att införskaffa på hobby affärer.
Annars finns ju Clone-a-willie på teknikmagasinet haha. men kanske bli lite väl sladdrig kniv.

Egentligen räcker det med att du klonar greppet. Då ser din gear bra ut och ingen behöver oroa sig för att någon eventuellt ska oroa sig för att någon kanske blir kränkt
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss
Clone-a-Willie var ju faktiskt en bra idé - bara att gjuta i något annat material. Inte helt säker att jag skulle klara att gå in och köpa en, bara...
Att göra bara handtaget (med kanske 3-4cm av bladet så det sitter stabilt) är nog också en idé.
Nån som vet nån som kan hjälpa mig med det hela? Eller tips på lajvforum att fråga på?

Att göra bara handtaget (med kanske 3-4cm av bladet så det sitter stabilt) är nog också en idé.
Nån som vet nån som kan hjälpa mig med det hela? Eller tips på lajvforum att fråga på?
-
Clone-a willie finns i diverse onlinebutiker för vuxenleksaker, bara att klicka å beställa så slipper du smyga in i nån butik med trenchcoat, hatt och solglasögon! 
Eller kolla med Sharpener om han kan hjälpa dig, han verkar ha koll på gjutning av delar!

Eller kolla med Sharpener om han kan hjälpa dig, han verkar ha koll på gjutning av delar!
Senast redigerad av 1 mentaganon, redigerad totalt 0 gånger.
Det finns mat i huset...och den har vapen!!!
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Testa "Vi som lajvar" och fråga där, massa boffer know-how.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.
Vill du ha den i gummi liknande eller fast form?
"Ninjas came with lions"
Tillräckligt fast för att inte böjas när man håller i den, men i övrigt anything goes.
Jag fick en smed att smida en kopia på min Seal 2000. Fast utan egg och spets. Den funkar bra som propp...
Men oftast har jag riktigt kniv i min stridsväst.
Men oftast har jag riktigt kniv i min stridsväst.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
http://www.airsoft-adventures.se