Zeroing sr36c!
Zeroing sr36c!
Tjena nu behöver jag hjälp igen haha...jag undrar hur jag ska ställa in zeroingen på min g36a..
jag skruvar och skruvar men den skjuter lika mycket till höger som innan den skjuter rakt och hop upen är inställd men likt förbannat skjuter den till höger, kan det vara för att det blåster lite från vänster till höger som den drar till höger?
mvh Pontus
jag skruvar och skruvar men den skjuter lika mycket till höger som innan den skjuter rakt och hop upen är inställd men likt förbannat skjuter den till höger, kan det vara för att det blåster lite från vänster till höger som den drar till höger?
mvh Pontus
Re: Zeroing sr36c!
Det kan mycket väl vara vinden som påverkar, särskilt om du skjuter med lättare kulor (jag använder endast 0,25:or och 0,28:or beroende på bössa). En annan orsak kan
vara skitig innerpipa. Rengör den med hjälp av läskstången du, förhoppningsvis, fick med bössan och en liten tygbit (använd inte silikonsprej eller annan gojs) och se om det hjälper.
vara skitig innerpipa. Rengör den med hjälp av läskstången du, förhoppningsvis, fick med bössan och en liten tygbit (använd inte silikonsprej eller annan gojs) och se om det hjälper.

"We're surrounded. That simplifies things."
vinden kan ju ha med saken att göra (!)
Jag testade skjuta inomhus med min G3A3 och på ca 30m gör den likadant, drar åt höger (OBS, ingen vind). Så det kanske är något fenomen detta.
Är således intresserad av svar jag med
Jag testade skjuta inomhus med min G3A3 och på ca 30m gör den likadant, drar åt höger (OBS, ingen vind). Så det kanske är något fenomen detta.
Är således intresserad av svar jag med

jag sköt lite nu när vinden lugnat sig..den drog lite till höger men inte alls lika mycket, sen vinklade jag den lite till vänster så sköt den rakare! men drar lite till höger, tack för tipsen ska rengöra den när jag kommer hem!
kan det vara något annat fenomen att den drar till höger? använder 0,25 fyi!
detta va då på 15 meters och 25 meters avstånd. tog ett papper och sköt nu igen och den sköt över förväntingarna rakt, det kan vara jag som är helt ute och cyklar och håller vapnet fel också haha..
för dom svaren under mig, jag vågar inte ta isär bössan, ska spela mitt första spel imorgon!
kan det vara något annat fenomen att den drar till höger? använder 0,25 fyi!
detta va då på 15 meters och 25 meters avstånd. tog ett papper och sköt nu igen och den sköt över förväntingarna rakt, det kan vara jag som är helt ute och cyklar och håller vapnet fel också haha..
för dom svaren under mig, jag vågar inte ta isär bössan, ska spela mitt första spel imorgon!
Senast redigerad av 4 xive22, redigerad totalt 0 gång.
Låter som hopgummit sitter på sniskan, ta ut och verifiera att gummiarmen som trycks ner vid hopup sitter rakt.
Prickskytt
Edhit: too late mr mobil
Edhit2: vissa lider av syndromet "snedhåll" jag är en av dom
Edhit2: vissa lider av syndromet "snedhåll" jag är en av dom

Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
jag la den på ett bord(ståendes) och sköt och den gick rakare, kan mycket riktigt va jag som lider av som du säger snedhåll haha! 

Båda mina SRC G36:or hade pipan vridit sig så att de sköt 90 grader åt höger vid leverans. Ta av handskyddet och medelst multitool eller tång rotera pipan åt motsatt håll så löser det sig. Det behövs lite kraft, men tryck inte för kung och fosterland så att du skadar pipan bara.
Super svar! ska kolla på detta imorgon, mycket märkligt att det är så?
tack för alla svar!
tack för alla svar!

Är också tacksam för svaren, ska kontrollera att min hop sitter rakt, misstänker att mitt problem sitter där.