G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Här diskuterar vi alla training weapons.
PTW, CTW, DTW, A&K TW mfl.
mackan108

Re: G&D DTW MAX3 MK18 Mod1

Inlägg av mackan108 »

Det jag menar är att du frågar precis om allt. För mig så betyder det 2 saker man är för bekväm och ej teknisk.
Jag tycker man prövar alltid lite först eller söker klarar man inte av det så frågar man.
Tycker du frågar det mesta innan du prövar därför ville jag ge dig en spark i r*ven så du kom igång och testa lite själv. :) inget illa menat. Men lite får man pröva själv!

nisse

Inlägg av nisse »

Verkar som kreator slängde på en gummi distans på "stop/releasens" i lådan, frågan är ju vad är det som får bolt catchen att inte funka efter man öppnat bössan en gång?!
"Ninjas came with lions"

Welle

Inlägg av Welle »

Som tw ägare är det a och o att man är påläst om sin bössa. Finns en riktigt bra guide här på forumet.

Det är alltid ok att ställa frågor om man stöter på problem men man förväntas altid ha gjort eftersökningar först. Annars kan det ses som att man är lat. Thats it!

Sök först här på forumet, sen på google och youtube.

Svar på din fråga; troligtvis är det så att kretsen sitter dåligt i gearboxen, den hamnar lite snett. Man kan försiktigt böja till den del som tar i catchen alt sätta/limma en distans mellan gearbox och krets så att den kommer närmare. Sen rekomenderar jag starkt att skita i aista skottsfunktionen och sätta en hårdare fjäder på cathen så den alltid är ned tryckt
Lite finare, lite bättre

nisse

Inlägg av nisse »

I dagsläget funkar sista skott funktionen men behöver inte slänga mig på bolt catchen för att kunna skjuta iväg bulor ur ett nytt magasin.
"Ninjas came with lions"

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Mackan...du kanske borde ta och lugna ner dig med hela "kaxet" och försöka vara lite hjälpsam istället. Kommer ihåg att du själv har ställt en hel del frågor på forumet och folk har hjälpt dig, så varför inte hjälpa andra då med, som tack?

Besserwissar gillar ingen.

mackan108

Inlägg av mackan108 »

Som du kanske har läst så har jag svarat på det mesta redan!
Minna frågor har ställts när jag har prövat mig fram men inte lyckats ^^
Men du kanske missa den biten?
Jag försöker bara hjälpa han med att inte framstå som "lat" för det var det intrycket jag fick!

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Hej igen!

Jag håller med Nisse om att du är onödigt svår nu. Vi kan kolla Google men du behöver inte skriva alls om du bara ska påpeka att vi kan använda google som vi som sagt redan vet!

Det är trevligt att hålla konversation tycker jag och det är skönt att få svar eller åsikter direkt från människor istället för artiklar och liknande som kan vara vilseledande eller utdaterade.

Ett av mina magasin brukar inte låsa sig efter sista skottet ibland och boltcatchen verkar lite opålitlig även när den gör det. Så jag undrar också helt enkelt! :)

Tack!

mackan108

Inlägg av mackan108 »

Onödigt svår?
jag påpeka bara att jag tycker han var slö för han frågar precis om allt istället för att just söka eller testa sig fram.
jag tycker det är slöhet och ville på peka det, jag menar det är inte så svårt att leta eller testa sig fram lyckas man inte då så självklart så kan man ställa frågor.
med andra ord pröva själv först sen fråga.
är det för svårt låt bli och lämna till nån som kan, :P

saft

Inlägg av saft »

mackan: Att söka information och framförallt skapa sin egen genom att lägga lite energi är obekvämt och jobbigt. Idag ska helst forum användas som chat också. Allt för att spä ut värdefull information med så mycket ovidkommande snack som möjligt ;)

Nisse: Ett tips för att faktiskt bidra med något, kan vara att du svarar på dina egna frågeställningar (förslagsvis genom att editera inlägget där du frågar), där även din egen erfarenhet från de potentiella lösningsförslagen du får från andra i tråden ingår. Det underlättar för andra som kan tänkas fråga sig samma saker.

Till boltcatchen:
Om du bryter upp bössan, som vi kan utgå från att du har gjort då du ställt frågor om bland annat cylindern, kuggarna, buffer tube, tube cap och selector racken, så är det relativt enkelt även för en icke-raketforskare att se hur bolt catchen fungerar utan att behöva ha en specifik dialog och jämförelser. Titta först, tänk sen. Fråga sist. En ledad bit, där en fjäder trycker underifrån, vilket pressar ovandelen ner mot ECU'ns switch, men som kan hävas upp av magasinets bakre klack som trycks upp då det är tomt på kulor. Utan att behöva fråga huruvida tejp eller annat skräp är lösningen, borde du på 10 sekunder kunna sätta i ett (tomt) magasin i din lower och tydligt se om klacken får kontakt och lyfter upp bolt catchen från switchen. Om inte? Dåligt magasin. Om alla magasin, även bevisat korrekta? Dålig bolt catch eller helt off-spec receiver. Då får du byta ut något eller förlänga bolt catchen på något stabilt och hållbart sätt. Alternativt då om switchen/ECU'n sitter fel, men det är sånt som borde synas ganska lätt..

Likaså kan du experimentera med vad som händer då det tomma magasinet tas ut. Jag har själv som standard att lägga i ett passande kullager under fjädern på bolt catchen (vilket alltså ökar kraften fjädern trycker med), som resulterar i att bolt catchen alltid trycker ner switchen förutom när ett tomt magasin sitter i bössan. Detta eliminerar all risk för att bolt catchen råkar vibrera ut eller på annat sätt skapar ett eldavbrott pga lite felbalans, plus att man slipper peta på den efter magasinbyte. Om nu kineserna inte lyckats alls med din bössa, och du vill försäkra dig om 100% funktion, kan du se till att permanent hålla knappen nedtryckt (du verkar gilla tejp, så antingen det, eller genom att löda ihop två pins). Dock tappar du givetvis funktionen att bössan slutar skjuta när kulorna tar slut.
Brimstone 14
was known as sniper_elof

MrHemming

Inlägg av MrHemming »

Vad tusan!! o.O

Jag skrev ett långt inlägg och tryckte på skicka men sen försvann S***en. :cry:

Det viktiga var väl i alla fall att jag tycker man ska kunna konversera ja, överallt egentligen! ;)
Men annars skrev jag (och skriver också nu :P) att vi kanske borde lägga ner denna fråga eftersom det inte är det "post:en" handlar om.

For real now: Hur hjälper det "sista-skottfunktionen" att bolt catchen är närmare switchen? Jag vill gentemot vissa tidigare talare ha denna funktion! Kan man göra den mer stabil eller reliable/pålitlig? Jag menar alltså att den ska fungera som den Ska Fungera! :) Originalmagasinet har alltid slagit ifrån vid sista skottet medan PMAGet har gjort lite både och.

Skriv svar